Reastart!

Jag älskar REA! Ja, inte all rea men just den på MQ! Snygga kläder, bra kvalitet, bra passform och bra priser när det som idag är 50%! Kan det bli bättre? Med andra ord var det inga problem alls att stiga upp tidigt för att vara på plats 10.00. Kön brukar ringla långt så jag hade kameran i högsta hugg för att samla en bild till bloggen men en del valde tydligen att sova längre idag...


Men några stackare var det i alla fall där borta. Och maken är också rask i steget! Vi fyndade riktigt bra saker! Det var extra roligt att handla eftersom vi också fick presentkort av svärfars till julklapp. En riktig fyndardag! Kavaj,kjol och ett antal toppar blev resultatet och maken låg inte långt efter.

Men jag fick mig också en lärpenning. Jag känner ju stor välvilja och vill gärna fixa saker till alla jag känner. Därför går jag alltsomoftast på stan för att kika på saker som jag inte alls ska ha själv. Inreder någon en lägenhet så är spanarblicken ute efter sånt och jagar någon ett särskilt klädplagg så kollar jag efter det - utan att någon har bett mig! Jag gillar bara att fixa saker och tänker inte alltid på att jag ibland går för långt!

Igår blev det gardiner till Emilia men idag blev det ett inköp som inte alls blev uppskattat. Jag borde ha vetat bättre men lär mig av detta att backa av och respektera andras åsikter. Jag ska inte lägga mig i allt!

Hann också iväg en snabbis till systerdottern som satt och "läste" i sitt nya rum. Hon hade tagit fram stora artilleriet och boken var nästan lika stor som henne själv!


Några mukar senare landade vi hemma och nu ska jag fortsätta göra iordning paket till Emilia! Kanske ska jag också vila en stund så att jag orkar vara uppe ikväll...