Göteborg!

Nu är jag i Göteborg igen! Så roligt att kunna ta ett par dagar för att hälsa på Emilia och hjälpa henne med fix och inredning av lägenheten. Jag åkte direkt till henne med all min packning som ju vägde multum... Vi satte upp gardiner som jag lagt upp på chans och naturligtvis var helt perfekta i längd! Ja, lite tur hade jag väl allt... Sedan blev det lunch på en trevlig salladsbar och så begav vi oss av till en affär man verkligen känner sig hemma i: IKEA!


Ja, ni ser ju hur glada vi är över att vara "hemma"!

Emilias kompis Emelie hängde också med och tur var väl det! Det blev mer shopping än vi rådde med... haha! Man har ju lust att handla mer än man orkar bära och så blev det verkligen idag! När vi kom till kassan insåg vi att vi inte skulle få med oss allt hem och började fundera på hemkörning men när vi frågade skulle varorna inte levereras förrän nästa dag och det går ju inte... Alltså blev det Taxi och en Volvo kombi som fick göra skäl för namnet! Proppfullt var ordet! Chauffören var en glad och stark man!


Bilden är oskarp men jag hann inte riktigt med. Här har vi lastat en stor hylla, en byrå, sittpuffar, blomma och flera kassar med prylar! Bra jobbat! Han körde oss fram till dörren och bar t o m in sakerna! Han fick givetvis dricks och skulle köpa godis till barnen! Gulligt! Han hade varit minröjare i fem år under kriget mellan Iran och Irak och var en väldigt intressant människa att surra med! Det är tur att vi inte har krig i Sverige!


Emelie och Emilia satt intryckta i det som återstod av baksätet men hon verkar ganska nöjd i alla fall! :)

Trötta kom vi hem till lägenheten och tjejerna slängde sig i soffan för att pusta ut!


Lite pyspunka och massor med påsar och lådor i hallen! Men jag började montera och tjejerna fixade middag så vi hann en hel del ikväll! Det mest revolutionära var väl att vi vände på soffan och ställde den mitt på golvet precis som på bilden. Bakom den blev det ett barbord som vi gjorde av en LACK-hylla som de sålde ut för 395:-. Blev riktigt bra!


Billigt och bra! Barstolarna för 139:- var inte heller dumma även om de var ett helvete att skruva ihop! Efter detta var vi trötta och tjejerna följde mig in till hotellet så att jag inte skulle komma bort i storstan. Det tackar vi för! :) Nu har jag jobbat ett par timmar och ämnar lägga mig i sängen och läsa. Riktigt fräscha rum på Rica hotell till bra pris!


Samma färgskala som i lägenheten. Sobert och trivsamt!

Hittills går allt som på räls och imorrn ska vi ses på stan för att köpa ett soffbord och lite annat som fattas. Sedan ska vi montera byrå som vi också fyndade för en billig penning! Känns riktigt bra och framför allt så kul att få göra det här tillsammans!!!

#1 - - Ola T:

Juste med en minröjare som röjde rent i skåpbilen...