Fortsatt fix!

Ja, det blev en fixardag till! Tvättat ett par maskiner till och bytt alla sängkläder (fast i omvänd ordning...). Alltid fräscht att gå och lägga sig när det är rent! Sedan drog jag på stan för att titta på gardiner. Emilia har fått en egen lägenhet i Göteborg som hon just nu inreder och gårdagen tillbringade hon på IKEA där det blev en hel del inköp. Jag hade ju gärna varit där och stökat tillsammans med henne men när man inte kan vara där får man fixa grejer där man är.

Hittade jättefina gardiner på Hemtex som hade 50% på massor med saker. Alltså blev det inköp och testupphängning för att skicka bilder till Götet. Klart godkänt! Så kul! Nu ska jag bara lägga upp dem och sy ett par kuddar av tyget som blev över. Hon har ju varken symaskin eller strykjärn så det är bra att kunna bistå lite. Den som hyr ut i andra hand till henne hade tömt hela lägenheten så det fanns inte ens en tesked kvar... Många saker som ska skaffas...


Maken fick agera hållare. Ostruket och provisoriskt men silver och vitt blir väl jättesnyggt! Jag hade en massa kirschkrokar liggande till upphängningen och valde också att köpa till ett par franslängder i silver. Jag tycker det är snyggt att blanda lite material. Sedan ska det ju vara tofsar igen. Eller "tazzles" som Maria Montazami säger...

Det fanns förresten en hel del prylar i silver och vitt.


Ganska fint och lite vårigt! Emilia hade också krukor i silver och lite andra saker så jag tror det bli bra. Imorrn ska jag skicka ett paket med gardiner och lite andra saker som kan vara bra att ha! :) I februari ska jag/vi åka ned och hälsa på!

Nu blir det lite film och sedan ska det spelas nån hockeymatch (igen!). Jag kanske ska avstå från att titta så att det går lite bättre...
#1 - - Ola T:

Bättre ostruket än påstruket...

#2 - - Monica:

Haha! Ja, det kanske man kan säga! :)