Fixardag!

Äntligen kände jag mig hyfsat pigg när jag steg upp! Det resulterade i en fixardag där jag gjort undan en massa saker som legat och väntat. Först blev det en tur på stan där jag och Oskar bytte lite julklappar och returnerade en massa saker till revyn som jag köpt extra. Vi hann också en sväng på banken och till urmakaren. Så hem och tvätta, fixa mat, sedan iväg till syrran för att sätta upp lite gardiner som jag hade i mina gömmor. Därefter till affären med alla pantflaskor och för att handla sånt som jag aldrig kommer ihåg annars som tvättmedel, kattmat, toalettpapper e t c. Jag har med andra ord gjort bort en massa tråkigt fix idag och det känns riktigt skönt!

Nu ska jag slå mig ned i soffan med en bok! Igår såg jag ju hockey och det skulle jag nog inte ha gjort. Jag är ingen sportfantast och hade säkert dåligt inflytande på resultatet för juniorerna... men spännande var det! Jag hade verkligen unnat dem vinst! Men nu kan det ju bli brons och det är ju också bra. Roligast är det väl att höra alla kommentatorer och deras floskler... "Nu visar målvakten för sina lagkamrater att "Här är jag! Jag ställer upp för er! Ni kan lita på mig!"" och annat som de faktiskt bara kan anta... Men de verkar veta bäst i alla lägen. Eller?

Sedan är jag inte helt överens med min telefon. Jag funderar starkt på att återgå till en vanlig. Det svåraste med den är faktiskt att ringa... Ja, det kan vara ett handhavandefel men jag är inte helt oteknisk så jag är fortfarande skeptiskt inställd.

Användarvänlig? Nja, jag vet inte...

Nu hänga tvätt och sedan lite läsning!




#1 - - Ola T:

Hoppas du hängde tvätten utomhus. Det torkar sakta när det är kallt. Väldigt sakta, men det torkar. Då behöver du inte skynda dig att ta hand om den senare. Här är det cirka 20 grader varmt. Faktiskt skönare ute än inne. Och det mitt i natten. Bra och kul att du mår bra och premiären är avklarad.

#2 - - Monica:

Haha! Ja, så kan man ju också resonera men den hänger inomhus. Jag skulle dock inte ha något emot att byta klimat med dig just nu! Låter härligt!