Filmdag!

Tillbaka på teatern igen! Lördagens två föreställningar är spelade och idag filmade vi också allt. Vi brukar ju spara som ren dokumentation och även producera lite ”Best of”-filmer till publiken. Nu var det ett par år sedan sist så det kommer nog en ny vad det lider. En avslutningsproduktion kanske?


Vi har några kanonkillar som jobbar med filmproduktionen: Alexander som filmar alla kortfilmer på hemsidan och Adam och David som dokumenterar. Alla gör också reklamfilmer och är verkligen suveränt duktiga!  Adam är lite uppkäftig så när jag skulle ta en bild på honom och Åsa så såg det ut så här:


Kärlek?

David är lite blygsammare i sin framtoning. Därför blev den bilden lite annorlunda:


Skräck?

Åsa hade också storfrämmande idag! Nästan hela hennes underbara syskonskara var på besök och det tackar vi extra för eftersom de har helt fantastiska skratt!


I förgrunden ser vi syrran Mona och brorsan Lasse! Men det var inte bara syskonen som var där. Älsklingssonen Simon kom från Umeå med sin tjej Jenny:


Mammans glädje kan man inte ta miste på! Här är också Åsas härliga hund Alma med! I övrigt så rullade arbetet på. Vi gjorde oss klara för show och när klockan var slagen satt Thomas som vanligt med lurarna på för att kolla med Sören på teknikplats att allt var klart. Jag tyckte att han såg lite seg och trött ut så jag gick dit för att skrämma upp honom lite.

   
Och ja, det lyckade faktiskt!

Men det var egentligen ingen större stress. Eftersom kommunen tagit bort alla parkeringsplatser på Nordanå och vägrar skotta upp en gräsplätt för parkering så tar det en sabla tid innan publiken är på plats! Nu skäller jag inte på publiken eftersom att de nog gör så gott de kan men de som fattar besluten i kommunen måste faktiskt förstå att tillgängligheten till Nordanå måste förbättras radikalt!!!


Som ni ser var dagens utsålda föreställning inte fullt besatt när tiden var inne. Bara att vänta alltså!


Thomas som är en händig herre passade på att laga till den sparkstötting som han använder för Slip-Stens limousinservice!

   
Här är vi igång i alla fall! Thomas gör sitt bästa för att bli kvinna…


Men ännu har han inte lärt sig att man också måste sitta snyggt!


Och vår sockersöta prinsessa var som vanligt i form. Men nu undrar ni säkert om hon alltd är så där söt? Nejdå, vi kan intyga att även hon har sina ”svårare” stunder…


Eller vad säger ni om den här uppenbarelsen? Lik pappa? Haha!

Nej, nu får jag ge mig. Här fick ni i alla fall några bilder från min dag. Nu ser jag fram emot morgondagen och helgens sista föreställning!