Dag två

Andra föreställningen efter premiär brukar alltid vara lite seg eller "dagen efter" på något sätt där man gör småmissar och inte riktigt är på topp. Jag vet inte vad det beror på men det har antagligen att göra med att det är svårt att ladda om efter den kraftansträngning som en premiär faktiskt är.

Nu har jag precis kommit hem efter dagens show som vi spelade för Metall som köpt hela föreställningen. Det blev en jättebra föreställning! Både vi och publiken var på topp så det var jättekul! Förmodligen var det bra med en vilodag igår för att hämta sig. Nu var alla peppade igen och det blev stående ovationer! Så roligt! Vi fick också en jättebukett blommor med rosor och chrysanthemum så nu är det fint på köksbordet igen. Det ÄR ju väldigt roligt att få blommor!

På vägen hem svängde jag förbi syrran och kramade på älsklingssysterdottern! Så My-sigt! De har ju flyttat till en lägenhet där det finns badkar så båda brudarna låg i badet när jag kom.


Så här glada var de på julafton och kvällens miner var minst lika positiva!

Jag fick i alla fall gosa och surra lite innan jag åkte hem för att mötas av mat på bordet. Maken hade gjort kasslergratäng och sallad. Jättegott! Nu blir det en slapparkväll framför TV:n! Premiärhelgen är avklarad!