Betar av...

Nej, inte gräset men väl saker som bara måste göras idag när jag är ledig! Läkarbesök och provtagning (bara rutinkoll), skaderepportskrivning, fix av hyrbil och besök på plåtverkstad. Allt går att laga och jag känner mig bättre. Skönt! Har också varit och inhandlat present till vår underbare läkare som alltid ställer upp! Det måste premieras. En del människor är väl bara för fantastiskt omtänksamma! Man blir rörd!

Nu har jag just kokat nytt kaffe och fikat upp den sista halva semlan (dagens synd...). Sedan ska jag ladda inför kvällens middagslagning och träning! Måste åka och handla eftesom jag försöker följa en del av Viktklubbs recept. Idag var det korvgryta med mango chutney och vitkål på menyn. Måste testas. Tappat drygt ett kilo sedan förra veckan. Ja, jag tar det lite piano. Bättre långsamt än inte alls.

Nje, nu måste jag åka och handla falukorv! Eller som en äldre man sa som jag mötte på affären: "När dem sluut säli falukorven, då ska je häng' me'" Fullt så drastiskt kanske jag inte resonerar men nog är det en billig och bra räddningsplanka...


Korven...