Vilken stor dag!

Det blev en stor dag på alla sätt! Började med att färdigställa köttsoppan till mina gäster. Höll på att få problem när min stora "paltgryta" inte passade på den nya induktionshällen... Men jag lånade en extra panna av grannarna och det hela slutade med att jag hade gjort 11-12 liter köttsoppa. Jag har ju en tendens att alltid laga för mycket mat och idag rack det mer än väl. Vi var ju bara fem personer... Haha!


Här ligger klimparna och hoppar i den färdiga soppan!


Och här sitter mina glada gäster!

Jag brukar skämma bort dem med köttsoppa ibland och de är väldigt glada och tacksamma! Sedan blev det till att göra matlådor till Oskar (Ulf åkte upp till Luleå idag) och till alla revybarnen. Jag har fortfarande kvar en låda i kylen och har ändå utfordrat 16 personer! Haha! Jag gillar verkligen att laga mycket mat!

Sedan kom Åsa och vi repade oss igenom hela Mens Night. Jo, vi kom faktiskt ihåg det mesta vilket är helt otroligt! Och när det blev dags för middag så gjorde jag en ny rätt som jag kan rekommendera! Jag skar morot, palsternacka och potatis i små kuber och fyllde långpannan. På med salt, kryddor och fläsk i små bitar. In i ugnen på hög värme och det blev en jättegod rotsakspytt som skötte sig själv! Kunde ha kompletterats med lite smörfrästa kantareller också men man kan ju inte hinna allt när man ska iväg för att spela. Jag kan i alla fall skryta med att jag har fått en blåsa i handen efter allt skärande...

Sedan blev det dags för den näst sista föreställningen och mitt i alla detta lokala så valde den egyptiska korkskallen Mubarak att äntligen avgå! Så det som var en stor dag för oss blev en jättestor dag för massor med människor som jag nu hoppas ska få uppleva frihet och rättvisa! Thomas Löfgren tog med Mubaraks avgång i en av sketcherna och det blev lite extra jubel. Belinda hade också en superdag med så mycket skratt att hon till slut var tvungen att be att få övergå till nästa sång... Ibland blir det bara för roligt!



En härlig dag med stående ovationer som man blir lika rörd och glad av varje gång! Nu börjar det dra ihop sig och jag känner att det nog kommer att bli lite sentimentalt imorrn. Tack alla glada människor som var där och förgyllde min dag! :) Nu laddar vi för morgondagen!