Bra onsdag!

Hej, vad det går! Halva veckan har gått och jag njuter av att vara hemma. Det kan fort bli en vana det här... haha! Nja, lönen som garderobstädare är kanske inte den högsta så jag måste nog återgå till arbete i alla fall vad det lider.

Den här dagen har i alla fall varit väldigt bra! Mitt i städningen fick jag främmande av bästa Karin och vi hann både prata och dricka lite kaffe. Sedan följde jag henne på promenad halvvägs ner till stan. Underbart vackert väder! Även om det är lite kallt så värmer solen och man mår så gott när man får vara utomhus dagtid!


Det här är så "gött"!

Sedan kom jag mig iväg på soptippen med skräp och det tycker jag alltid är så himla skönt! Det är ju en tidsfråga innan vi får betala för att bli av med skräpet så det gäller att passa på att rensa och kasta medan man kan. I eftermiddag var det dock ingen större rusning...


Just det. Helt ensam...

Och när jag kom hem ringde maken och ville att vi skulle dejta på bokrean och det säger man ju inte nej till. Jag läser dock så himla mycket att de flesta titlarna på rean redan står i bokhyllan där hemma...


Det var rätt så mycket folk som hade samlats men jag fick några minuter tillsammans med min favoritexpedit som kunde tipsa mig om lite nya författare som jag nu lade beslag på! Tack för hjälpen!


Ja, vi kom ut med ett gäng noch det känns så bra att ha läsning på lager! Böcker är livet! Både underhållning och ny kunskap! Dessutom köpte vi en resehandbok om Barcelona och den blir rolig att bläddra i för att förbereda resan! Planeringen är ju en del av nöjet! :)

Nu har vi just avnjutit en god födelsedagsmiddag med oxfilé, ädelostsås och en smarrig sallad! Och paketet innehöll ett par skor som passade helt perfekt och dessutom föll maken i smaken! Det kanske inte är så konstigt. Efter 32 år börjar man veta vad som går hem i stugorna...

Nu ska vi nog mest fortsätta kvällen med att softa! Ha det bra alla glada!