Goooodelimööööörning!

Ännu en underbar dag! Vaknar före väckaren och känner mig hur pigg som helst! Idag blir det att bjuda grabbarna i företaget på köttsoppelunch, därefter rep inför Mens Night med Åsa och sedan den näst sista revyföreställningen! Ja, än så länge känner jag bara glädje men imorrn kommer det nog att kännas att det är sista...

Jag måste också logga in på banken och betala skatten/momsen... Det är mindre kul! Min revisor mailade summan och skrev: "Det är häftigt att betala skatt...". Jag svarar: NOT! Och jag betvivlar att Mona Sahlin inte heller tycker att det är särskilt häftigt, när det väl kommer till kritan. Hon har ju inte direkt levt som hon lärt.

Nåja, jag ska inte skylla på politiken. Det finns det så många andra som gör. Jag blir lite förundrad över hur många människor som känner att deras liv styrs av politik. Sitter sossarna vid makten så är allt deras fel och sitter borgarna så är det deras... Jag har sett människor skylla det mesta på den politiska falang som de inte stöder. T o m snökaoset har borgarna fått skit för! Det är ju helt orimligt att man kan vara så naiv att man ens nämnder det! Ja, jag säger som en av revymedlemmarnas bortgångne pappa: "Ja, je ha då reint slute bry me'!"

Nu måste jag sätta igång om det ska bli nåt gjort. Jag kan ju inte sitta här och vara politiskt! D v s prata, prata, prata... Och politikerna har säkert seriösa intressen för sina ögon men de har ju å andra sidan ingen aning om vad folk egentligen tycker. Eller?

Ha en bra dag! :)