Frostigt

Kom just tillbaka från en härlig promenad! Nej, nu ljuger jag... Det var moddigt och tungt att gå, snön blåste i ansiktet och jag kände mig trött i benen... Men det var jädrigt skönt att komma tillbaka och ha den bortgjord! Det var väl kanske det mest härliga idag!

När jag kom tillbaka blev det lite skottning som grädde på moset. Rätt vackert ute med rimfrosten i träden måste jag säga!

     

Nu ska jag fortsätta med lite arbetsfix, ta en dusch och sedan göra mig klar för ännu en träff med Amores - en kvinnlig diskussionsklubb som jag är med i. Nej, det är inte en syjunta eller bara okontrollerat tjatter. Vi har olika ämnen som avhandlas och talarlista som brukar bli fulltecknad eftersom alla i den här gruppen har rätt mycket åsikter. Det är kul! Man lär känna lite nya människor och lär sig saker om ämnen man ibland inte hade någon kunskap om. Berikande! Och dessutom brukar vi inleda med att äta väldigt god mat! Det är heller aldrig fel.


Nu får rimfrosten utomhus vänta tills imorrn innan jag går ut på prommis igen!
#1 - - Ola T:

Vad duktig du har blivit på att ta promenader. Själv har jag inte gått särskilt långt på tre månader – trots att folk säger att jag alltid går för långt...

#2 - - Monica:

Ja, jag kämpar på för att hålla i min nya målsättning! Men du går väl aldrig för långt Ola... Du rapporterar ju bara sanningar...