Dagens middagstips!

Fick uppskattning för mitt laxrecept så jag blev lite peppad att lägga ut middagstips lite då och då. Här kommer dagens som är extremenkelt eftersom det är ett förbättrat halvfabrikat. Köp en förpackning Keldas Thaisoppa (jag tog två eftersom jag hellre gör för mycket mat så att vi har lite lunchrester).

FÖRBÄTTRAD THAISOPPA
Värm soppan. Strimla tre morötter och en purjolök och lägg i kastrullen (nu förstår ni varför jag tog två förpackningar - med så här mycket grönsaker blir det annars en gröt). Låt koka ett par minuter. Blir den för tjock kan man tillsätta lite grädde (i den annars så magra soppan...haha!). Smaksätt med lite cayennepeppar. Tillsätt 200 g frysta räkor. Låt stå ett par minuter. Klart! Servera med ett gott bröd.


Ja, man kunde ju ha dekorerat den lite men va fan... Det här var för övrigt min andra portion så tallriken var ändå lite geggig på kanten...

Det där med att laga för mycket mat har jag väl med mig hemifrån. Det fick aldrig bli för lite! Nu tittade maken på grytan och frågade: Har du tänkt att vi ska äta upp allt det där? Nej, det hade jag verkligen inte tänkt men eftersom han äter lunch hemma varje dag (ja, middag också!) så är det bra att det finns lite rester i kylen. Själv är jag inte så förtjust i rester - och då spelar det ingen roll om det har varit god mat. Jag vill ha den nylagad... Bortskämd? Nja, jag får ju laga den själv...
#1 - - Ola T:

Oj vad du bloggar. Hinner inte riktigt med att följa allt när du lägger ut. Skönt att far din mår bättre. Och att du känner dig peppad att lägga ut recept. Det är betydligt bättre än att du känner dig pepprad...