Söndagsjobb och Mys!

Mycket trött start på dagen men jag peppade ändå upp mig själv så pass att jag redan 13.00 var på plats i Brännanskolans matsal där HRF (Hörselskadade) hade Julfest! Eftersom de ställt upp för oss under revyperioden så har vi bjudit tillbaka på underhållning ett par gånger. Idag var det min tur och jag fick ett hjärtligt mottagande! Jag förstod att jag hörde hemma där eftersom förkortningen i "Emmas" värld betydde Högljudda Rekorderliga Fruntimmer! En stor applåd vill jag också ge till Hörseltolken Karin som skrivtolkade hela monologen på storbild! Fantastiskt bra jobbat! Det fina med tolkning är också att man får tänka sig för och inte prata för fort vilket kan vara nyttigt för mig! :)


Jättefina blommor fick jag också!

Sedan åkte jag hem, åt lunch och andades ut lite innan jag upptäckte att kattmaten var slut... Det går liksom inte! Därför stack jag iväg på matshopping samt en vända för att returnera lite skor jag har köpt till maken. Jodå, ett par har godkänts så han ska inte behöva frysa i vinter!

Men på vägen hem blev jag lite längten efter syrran och favoritsysterdottern så jag åkte och hälsade på! Där bakades det saffransbullar och hela köket såg så hemtrevligt och pyssligt ut! Kanske var det dock bra att jag kom eftersom det ju tar en stund att röja...


My visade glatt upp alstren! Här klappar hon om sin egen "Lusse-Katt"!


Ja, ni ser den i förgrunden. En riktigt fin kisse! För säkerhets skull klappade hon också på en del andra bullar... haha!


Men det var lite mjöligt och degigt överallt. Jag frågade My om hon degat ned stolen men hon var helt oskyldig... Måste vara mamman som geggat... :)

Nåja, vi lekte, läste och sjöng lite tillsammans medans Malin återställde köket i brukbart skick! Sedan fick vi fiiiika!


Goda, goda saffransbullar! Tack ska ni ha för smarrigt aventsfika!


My tog ett stadigt grepp om sin "katt" som snabbt blev huvudlös... Lussekatter håller inte så bra. Det är tur att de är goda! :)

För att bjuda tillbaka så skjutsade jag damerna på ICA och hängde med runt och handlade! Det ÄR skönt att få springa runt ifred medans någon annan tar hand om vagnen och barnet . Nu var barnet på sitt allra soligaste humör så handlingen gick som en dans och även jag kom hem med lite varor! Bl a ett glögg-kit med olika smaker som vi ska testa framöver. Vad säger ni om Lime, Choklad & Mocka eller Mandarin & Chili? Kan också vara goda kalla med en isbit i!

Nu ska jag laga lite mat och sätta mig i soffan! Hade tänkt tvätta och vara lite duktig idag men nu tycker jag att jag har gjort nog även om jag mest haft roligt! Jag har ju faktiskt jobbat också!

För övrigt får man säga vad man vill om kedjan Media Markt men deras senaste reklamfilm är fortfarande jätterolig. Anställningsintervjun med ett CV där det står att "Mark är bra på att jobba på lager" och chefen som säger: "Fantastiskt fina re-ki-mi-tationerna!" skrattar jag fortfarande åt! Annars blir jag alltsom oftast ganska trött på reklamavbrotten jag också! Ha en bra kväll!
#1 - - Ola T:

Länge sedan jag kommenterade. Men det betyder inte att jag inte läser. Det gör jag – varje inlägg. Och ständigt avundas jag dig din agenda. Men det vet du sedan tidigare. Reklam kan vara bra och skoj. Men mängden reklam, inte minst i sminkbranschen, tycker jag inte om. Förmodligen därför att jag aldrig fattat vitsen med produkterna.