Ledig dag!?

Hur hann jag allting förut? Idag har det blivit en massa fix där vi både tagit och producerat julkort, kokat fläskben till dopparspadet, gjort köttbullar och handlat all julmat! All och all - en del saker glömde vi ju naturligvis...

Förr om åren har jag ju jobbat som en idiot den här tiden och just den här repdagen brukade vara heroiskt lång. Fattar inte hur jag hann då och ännu mindre när man hade småbarn! Men skillnaden är ju också att man inte blir yngre. Man orkar inte lika mycket som förr. Men tillräckligt! :)

Härligt har det i alla fall varit att stiga upp och tillbringa förmiddagen med familjen! Det är skönt att ha alla omkring sig!


Väldigt mysigt och lite galet... haha!


Men ganska snabbt börjar huset se ut som förr... Och vi har fortfarande inga automatiska dörrstängare...

Men det är så få dagar att man ju klarar det. Dessutom ÄR jag faktiskt inte lika stressad som förr! Det känns i hela kroppen! Förr hade jag kunnat få spader men nu skrattar jag mest. De har faktiskt börjat plocka bort efter sig om jag inte gör något åt det och lite skit i hörnen betyder inte mycket när allting annat funkar!


Skönt också när det dyker upp kompisar man inte sett på länge!

På eftermiddagen blev det en längre tur till ICA där vi inte var helt ensamma... Nej, det var inte värst heller men den lokalproducerade skinkan var slut liksom fläskläggen. Det har tydligen varit svårt att få fram tillräckligt med griskött och det är lite synd. Fast det kanske vore bättre om folk köpte lokalproducerat hela året - då skulle man mer riskfritt kunna öka produktionen! 


Väl hemma satte jag igång kokningen av benen och började göra köttbullar! I år blev det lite senapskryddning och jag hoppas att de ska smaka! Smeten blev dock i lösaste laget så det var lite svårrullat. Dessutom börjde det glunkas om vad vi skulle äta till middag...? När jag är i full gång glömmer jag bort att både äta och laga mat!


Då är det ju underbart att ha en son som är lite "tagut" i köket! Han längtade efter soppa och gjorde därför en sådan med squash och lök som blev jättegod! Och maken tog hand om både dukning och disk så jag har fått hålla på med mitt! Det gillar jag skarpt!


Och söta dottern har dragit iväg på en årlig glöggfest med trerätters middag! Kul att hon lyckas pricka in lite kompisar när hon ändå är hemma! Henne ska vi kanske utnyttja i köket imorrn? Det blir nog en bra jul det här! Haha!

Själv hade jag tänkt att vi skulle gå på lokal och lyssna på mina favoritmusiker som ikväll spelar Gram Parson på Coasters. Just nu vet jag inte om jag orkar men kvällen är inte slut ännu. Men jag skulle också vilja hinna göra Janssons Frestelse och lite annat matnyttigt - samt ligga i soffan och vila mig i lämplig julform! :) Livet är hur som helst ganska "gött" just nu!
#1 - - Ola T:

#2 - - Ola T:

Ja, det blev inte mycket sagt i den första kommentaren. Så då säger jag väl det en gång till. Inte ingenting utan detta: att jag tar fasta på sista meningen i ditt inlägg och tycker att det låter väldigt rätt och gott. God Jul till er alla!