Klappat och klart?

Ja, en runda på stan med klappinköp blev det men inte vet jag om jag är riktigt klar... Det blir man väl aldrig! Hur som helst så skrev jag ju i mitt förra inlägg om det vita, ulliga och gulliga som lagt sig i träden. Jodå, det ser fint ut på bild men sen gick jag ut och skottade... Haha! Blött och tungt och mycket... Jag får skicka lite gratulationer till Lasse som får testa slungan! Du är väl den enda som varit riktigt glad idag! Om den nu funkade...

Nej, det var väl inte så farligt men man måste ju klaga lite eftersom det liksom hör till! Svettig som efter ett bättre träningspass fick jag så ta en dusch och sedan sticka på stan. Riktigt bra inköp men jag har ett par småsaker kvar. De spar vi tills imorrn! Jag fick också sällskap av "The Bergvall Babes" - Syrran och My!


My skulle köpa en ny tomteluva och var väl inte så sugen på att prova men den här valde hon i alla fall! Hon har redan nu ganska bestämd smak! Det ligger nog i släkten... Vi tittade på andra mössor också och hon ratade hårt! Precis så där var också min fina flicka! När hon fyllt sex år fick jag lämna av henne på JC:s barnavdelning eftersom hon inte ens ville att jag skulle vara med. Jag meddelade personalen att hon skulle ha tröja och byxor. Sedan fick jag gå över till vuxenavdelningen och komma tillbaka för att betala...haha! Kanske inte så kul just då men nu kan man skratta gott! :) Du har en fin tid kvar Malin!


Vi "dolade på" och gjorde lite fina inköp. Såg det här supersöta sminkbordet i ett skyltfönster och jag blev så sugen på att köpa till Emilia! Visst var det fint? Malin hittade också ett par supersnygga kornblå byxor! Det är väl vitsen med att följas på stan - man får möjlighet att prova medan någon annan passar det söta barnet! My var i alla fall så himla duktig hela tiden och vi gav henne en "eloge" för detta! Hon verkade inte så jätteimponerad och tog hellre emot en Festis!


Man blir törstig när man går inomhus i vinterjackan!

Kul att träffa er tjejer och tack för sällskapet och smakråden! Jag fick så bra synpunkter att jag skippade att köpa (ännu) en svart kofta! Haha! Jag har ju ganska många när jag tänker efter... Även om jag nog tyckte att det stod "Monica" på den! Den som spar han har - pengarna kvar! Nej, det har jag då inte heller eftersom jag direkt hittade en annan som jag ska ge bort! Jag älskar att shoppa så julen är en favorittid på det sättet! Många påsar att bära hem...


Sedan blev det middagsfix oh vi gjorde en glasnudelsallad med marinerade räkor! Tack för tipset Malin! Den var kanongod! Blir en bra rätt nästa gång vi har främmande!

Nu har jag skrivit ihop några sidor text inför morgondagen, sett TV och druckit glögg med maken. Dax att närma sig sängen eftersom jag steg upp så tidigt i morse! En bra helg är över och en ännu bättre vecka står för dörren! Fick också flera tack för gårdagens jobb så jag känner mig oerhört nöjd! Kanske inte klappat och klart - men nog är det nära... :)