Granen står så grann!

Joå, det gick som ett hejsan! Ljusslingan fungerade (för tredje året i rad!) vilket gör att jag funderar på om det är något fel på den... Haha! Glittret var dock inte intakt så jag klädde den med ljus (det tar sin tid!) och tog sedan paus för middag och mathandling. Man vill ju gärna göra klart när man påbörjat. Att klä granen är ett ganska högtidligt kapitel för min del!

Jag vill ha gott om tid på mig. Ljusen ska sättas upp med omsorg så att granen ser ut som en tringel när man kisar lite. Ni förstår säkert att jag alltid har fått göra just den delen helt allena... Sedan är det väl bara Emilia som visat samma intresse som jag gjorde när pappa klädde granen då jag var liten. Hon har t o m stora talanger när det gäller resten av dekorationerna! 

Bollarna ska ju hängas så att de fyller upp eventuella "hål" i granen så att den till slut ser så där tjock och vältrimmad ut! Ja, jag vet att jag är en tjurskallig pedant men jag gör det bara en gång och då ska det vara ordentligt. Dottern är kanske den enda som har stått ut med mig... Tack för det! Nu saknar jag dig ikväll men vi hade planerat att fixa både paketinslagning och granen idag för att få tid att bara umgås när barnen väl kommer hem imorrn! Det ska bli helt underbart roligt!!!

Ja, det här var inte tänkt att bli någon kurs i granklädning. Ni vet säkert bäst själva hur ni vill ha det men jag vill bara berätta att det är ett projekt som jag tar på ett lite fjantigt allvar!


Grön och grann! Tack pappa för det fina trädet! Det blev kanonbra! Som vanligt! Nu är ni så otroligt välkomna hem Oskar och Emilia! Ses imorrn!