God Kväll!

Ja, det blev en väldigt bra dag! Att starta med små goda gärningar få nog bli melodin för nästkommande år! Jag har varit glad hela dagen och det ser ut som om det smittar! Att vara genuint glad är också mycket mer hälsosamt än att sura. Den som far mest illa av detta är ju en själv och då måste det väl räknas som ganska bortkastat... :) Det här blogginlägget kan jag dessutom återgå till för att påminna mig om detta någon mindre glad dag!

Nu har jag också njutit av ledigheten! Det är ju första gången på 30 år (jag måste säga det till mig själv ibland) som jag är ledig dessa mellandagar så när grabbarna åkte en sväng till Önnesmark så spelade jag hög musik och städade! T o m det kändes väldigt avkopplande - men det är väl för att man valde det själv! Fick också besök av barnens kusin som behövde en "extramamma"  d v s någon som kunde lägga upp hans nyinköpta byxor! :) Det måste väl räknas som dagens andra goda gärning?

Lagade sedan lax till middag och bjöd Oskar och hans kompis Mattias som kommit för att stanna över helgen. Han bor annars i Edsbyn men pluggar tillsammans med sonen i Luleå. Maken jobbar ikväll så han får väl äta goda rester imorrn!


Fina grabbar! Kul att du kom Mattias! :) Jag fick egentligen bara lägga ut bilden om det skulle vara några snygga tjejer som läste bloggen... Jag försökte garantera detta men sonen varnade för att det mest är "donosaurier" som läser... Hur är det med den saken egentligen? Visst är ni snygga?

Efter middagen åkte jag iväg en sväng till syrran som möblerat om i vardagsrummet. Måste ses!


Blev jättebra och hon hade t o m börjat med nyårsdukningen! Supersnyggt! Ni ser att det är full fart på henne eftersom hon inte ens blir skarp...


Jag hann även leka en stund med det söta barnet! Här hade My bestämt att vi skulle hämta lite handväskor för att gå och handla! Men vi fick problem när vi skulle betala... Inga pengar! Vad gör man då?


Rånar kassaapparaten! Haha!


Längst in fanns det några slantar! Sedan tvingade hon även den glada mamman att komma med i handväskleken!


Visst är vi fina? Tre M med handväskor! Jag fick en grön... Väldigt passande! Haha! Jag fick också testa deras nya "karatespel"! Jag kom inte ihåg vad det heter men man fick hugga som attan för att smasha frukter och undvika bomber. Kul och inte alls helt "ojobbigt"!


Här ser ni Malin som värsta Ninjan!

Efter kaffe och kramar hann jag hem för att bänka mig till "På spåret" som jag tycker är ett så suveränt program. Jag älskar frågesport och spel av alla slag! Hörde att gänget som ska vara hemma hos oss imorrn ska spela "Med andra ord" så jag erbjöd mig att stanna hemma för att vara med men det blev inte lika uppskattat som jag trodde... Sonen tycker att jag ska starta en alternativ sällskapsspelklubb tillsammans med andra kvinnor! Ja, varför inte? Vilka är med?

Nu blir det soffan en stund och sedan inte mycket mer. Imorrn är det årets sista dag och vi åker till kompisar för en trevlig kväll! Spel? Ja, man kan ju alltid hoppas! :)