Avtackning!

Så kan man äntligen börja sammanfatta den här dagen! Slut med funderingar över livet och annat och rakt in i händelsernas centrum! Efter den omtalade skottningen åkte jag ned på stan för att äta lunch med Mats och gå igenom kvällens uppdrag.


Han bjöd storstilat på Johanna i Parken (heter det så fortfarande? Eller är det Henning i Parken nu?) där det idag serverades julbord.


Här började vi med lite kallskuret och en stor klick smör som vi fotograferade för våra norska läsare... Haha!


Lite småvarmt avslutade lunchen! Inte världens bästa men helt OK Janssons! Fortsatte sedan med genomgång av manus och lite ändringar innan vi var helt klara med vad vi skulle ha med. Och, jag medger nu Mats, att vi kunde ha strukit mjölktanken. Den är inte tillräckligt bra. Jag ger mig och skriver det här så att jag också kommer ihåg det till nästa gång... Ibland är vi ju inte helt överens om vad som är roligt. Men oftast har jag ju rätt... Haha!


Sedan drog jag en sista repa på stan och gick också in på den här affären som sålde... Just det, LEGO! En byggplatta till My:s Duplo köptes in och har någon annan också köpt en så får hon förmodligen två! Hittade också mia sista klappar så nu återstår bara att slå in alla inköp! Yess!

Efter middag hos oss och ombyte så åkte vi ut till Rönnskär. Fick höra av maken att det brann på Rönnskär så vi var ett tag oroliga för att det inte skulle bli av men det verkar ha gått bra. Vi hade ju redan skämt om bränder inlagda eftersom Åke ju alltid har brunnit för sitt arbete... Dålig vits som ändå passade bra ikväll!


Och visst blev han glad! Åke Hjalmar som för många blivit "Mr Rönnskär" blev nästan rörd över vårt besök och vår text om honom och hans arbete! Så kul! Här har han just fått presenter "från oss i byn" där vi överlämnade en egen grep, lantmannamössa och en DVD-film för kommande revykvällar! Nu har han allt! Vi har också flyttat hela Rönnskär till Svarttjärn, byggt Travbana och annat knasigt! Våra idéer gick verkligen hem!


Här sitter han som den värsta bonden tillsammans med chefen och ett par av arbetskamraterna! Alla var med på noterna!


Efter att vi surrat nästan en timme var det dags att både besikta deltagarna samt sätta igång med lite Friskvård! Personalfrågor och hälsa var ju ett par av ingångarna till kvällens underhållning.


Åke och de övriga gästerna fick naturligtvis vara med! Sedan avslutade vi självklart med lite rock n'roll! Ja, det blev ett väldigt lyckat uppdrag och Åke som sett till att alla medarbetare har blivit sedda och omhändertagna blev nog också rörd över att hans arbetskamrater den här gången hade tänkt på honom och därför bett oss komma. Slutligen vill vi tacka för alla underbart roliga uppdrag vi fått och alla gemensamma skratt! Bra jobbat Åke och njut av tiden som pensionär! Och får du för lite att göra så ta fram grepen! Du kan kanske träffa Lorentz Andersson och prata lite skit. Han fick nämligen också en när han slutade!


Väl hemma bar jag in alla påsar och började slå in lite klappar. Det blev paus för att se den utmärkta danska serien "Den som dräper" och då tog Skrållan chansen och kröp in i en tom påse! Hon älskar "kojor" så jag får väl spara den till henne! Hon måste ju också få en julklapp!

Nu ska jag betala ett par fakturor och sedan är det ledigheeeeeeeeeeet året ut som gäller för första gången på 30 år! Hur ska jag klara det? Det kommer nog att bli mycket bloggande... Haha!