Terapi...

Om man inte känner sig riktigt på hugget så kan man ju alltid försöka ägna sig åt saker som gör att det går över. Ibland funkar det och ibland inte. Idag inte.

Nu har jag klippt gräset - vilket för övrigt tog minst 45 minuter och förbrände lika mycket kalorier som min promenad! Det där med gräsklippningen håller nästan på att vara ett bortglömt kapitel den här sommaren så det kändes inte alltför betungande.


Måste vara en månad sedan vi klippte baksidan!

Borde vara nöjd eftersom jag hann både detta, ta en dusch och åka till affären (där det fanns lokalproducerade lammracks för bara 99:-/kilot) innan det började regna! Men det kändes inte hundra så jag tvättade en maskin och dammsög huset. Inte bättre. Nu har jag gjort biffar på nästan ett kilo köttfärs. Det är heller inte särskilt jobbigt eftersom jag alltid låter dem steka sig själva i ugnen...


Kan rekommenderas! Inget os och ingen flottig spis!

Nu har jag rört ihop frästa kantareller och champinjoner med Crème Fraiche Kantarell och Cognac (supergod!) som ska bli sås på pastan som jag ska koka. Alltså är middagen också klar. Nu återstår bara att ringa ett par jobbsamtal och sedan ge upp för idag. Det blev mycket gjort men jag väntar fortfarande på att humöret ska bli bättre. Återstår bara att prata av sig för att det ska gå över! Möjligen kan jag också tänka mig att äta lite. Det brukar alltid funka!
#1 - - Ola T:

Kan ett par skitdåliga ordvitsar som inte ens är det muntra upp dig? Du som är så rolig kan väl aldrig tappa humor-et. Och en ännu sämre – när du gnäller så lyssnar jag med hum-örat.

Glöm nu dessa fort och döm mig inte efter dem.