Tålamod...

...är inte min starka sida även om jag försöker träna mig! Nu står jag och väntar på tvättmaskinen och trummar stressigt på den trots att det bara återstår ett par minuter. Samma sak är det med micron... Tänker att två minuter har blivit längre och längre! Men förmodligen är det så att det är jag som ska tänka om! Det är egentligen den enda lösningen på många saker - att förändra sig själv! Så det återstår lite träning...

Alltså beslutar jag mig för att lämna maskinen och gå på teater istället! Klokt val måste jag säga! Saga Ezerstam har repeterat upp sin egen "Älskade Jävla Pappa" och den är bara hur bra som helst! En väldigt stark berättelse om en ung tjejs längtan efter att bli sedd och bekräftad av sin pappa, som alltid väljer alkoholen först. Att den sedan också är självupplevd gör den ännu mer gripande!


Saga är också en sjujävla skådis! Här ser ni henne som "Haparanda Beatbox" i en presentation under Berättarfestivalen.

Föreställningen får en också att fundera mycket över livet och hur man som förälder påverkar sina barn! Att drogerna tar överhanden och förstör många familjer är bara en del av verkligheten. Tyvärr! Idag har ca 10% av Sveriges befolkning alkohol eller drogproblem så Saga är inte ensam. Desto bättre är det då att Förebyggande rådet har köpt in hennes föreställning och ska spela för både personal och åttondeklasser i skolan! Det är skönt för alla att se och förstå att man inte är ensam och att det finns hjälp att få!

Annan hjälp är den jag nu ska testa för att gå ned i vikt! Haha! Ja, att jag skrattar beror på att jag verkligen försökt att röra på mig och äta rättare men inte gått ned ett skit på en månad... Nu kanske det är meningen att jag ska se ut så här eller så får jag testa något nytt. Nu blir det i alla fall ännu mera grönsaker och en soppdiet några dagar för att se om jag kommer igång. Annars så får jag ge upp och inse att jag nog ska vara lite rultig och matglad!

Dags i alla fall att äta lite soppa!
#1 - - Ola T:

Det är tyngden i ditt inre som är avgörande. Det många glömmer bort är att det tar lika lång tid att gå ner i vikt som det tar att lägga på sig den. Räkna med några år…

Men i övrigt var den du är. Det är du allra bäst på.

#2 - - Monica:

Haha! Du är för snäll! Jodå, jag har inte tänkt göra någon racernedgång men ett par kilo hade inte varit fel... Annars har du rätt - man duger som man är!