Söndagmorgon!

Ja, det känns härligt att sitta här i nattskjortan och inse att man kan fortsätta att dricka kaffe och göra ingenting ett par timmar till utan att det gör något! Jag hade tänkt mig en lång sovmorgon men har man vaknat så har man och det här är inte fel det heller!

Nöjd över att vara ledig men med den kommande hektiska veckan i bakhuvudet kommer jag nog att måsta titta över en del saker som ska produceras i alla fall... That's life, men jag gör det i den takt jag vill. Vi har fått affischförslag som ska justeras en aning och jag har också ett stort filmprojekt som ska genomföras de kommande dagarna - utan att ha fått varken klartecken eller grundtext så det blir lite mailbombning...

Imorrn ska jag dock ha lite roligt också! Efter lunch ska jag gå och se Saga Ezerstam i hennes egen fantastiska föreställning "Älskade jävla pappa" som hon har en liten förhandsvisning på inför att hon ska spela den igen i höst. Den var så suveränt bra att jag gärna vill se den igen! Och om det är någon som känner sig manad får jag nog ta med mig ett par kamrater! Så hör av er idag om ni är intresserade!

Nåväl, idag kanske jag också ska klippa gräset. Det har ju varit fullt upp i vår tall den här veckan så man har inte riktigt velat störa... Nu har jag också fått se makens bilder! De har lite högre klass än mina! Och besökarna är både många och fina! Det måste vara goda kottar det här!


Ekorren!


Sibiriska Nötkråkan!


Nötkråka nr 2!


Ekorren igen (eller är det en ny?)!


Och en hackspett!

Ja, vi har värsta djurparken utanför köksfönstret! Nu ska jag läsa tidningen och softa lite! Vi ses!
#1 - - Ola T:

Förlåt mig Monica. Men jag håller med dig. Ulfs bilder är otroliga. Han är bara så duktig. Bäst – utan att göra väsen av sig. Beundransvärt.

#2 - - Monica:

Haha! Det är helt OK! Vi är nog övertygade om det både du och jag! Han är bäst! :)

#3 - - Mariana:

Hej!



Här har vi bara skator som skränar och skiter ner vår altan... kan det bero på att vi ingen gran har?



Kram

#4 - - Katarina:

Man kan äta nötterna i kottarna själv också. Smakar som pinjenötter och är ett populärt snacks i Ryssland. Supernyttiga dessutom

Svar: Härligt! Måste testas!
Monica Lindgren