Sommardag och middagstips!

Superhärligt ute! Roligt också att mitt förra blogginlägg har fått så många läsare som också uttryckt oro över de svarta vägarna. Nu ska tydligen kommunens vinterljushållning inledas imorrn så vi får se hur det slutar. Jag ämnar fortsätta att bevaka saken!

En riktigt skön dag blev det. Har mest varit utomhus och inte gjort särskilt mycket nytta. Om nu inte blomvattning, tvätthängning, handling och matlagning räknas till ledighet... haha! Jag är då för rolig! Just nu förbereds middagen eftersom det ska ätas tidigt p g a någon fotbollsmatch som sänds på TV... Jodå, jag känner till den men själv planerar jag promenad och uppläggning av byxor. Det gäller att passa på medan ägaren är hemma så att man kan mäta. Lite hjälp måste man väl ändå få av sin mamma!

Så till middagen! Har marinerat kycklingfiléer som jag delat på längden och ska trä på spett. De ska grillas och då är ju halva måltiden klar. Till detta en enkel sås på gräddfil och sweet chili och bulgur som jag ska blanda med grillad paprika, avocado, citron, purjolök och lite soltorkade tomater (det sista kom jag just på att jag också hade hemma).


En bra blandning! Med så mycket grönsaker behöver man ju heller ingen sallad!

Men det är inte bara jag som förberett middagen. Maken har ju också dragit sitt strå till stacken och den sockergrisen har ju naturligtvis satsat på desserten:


Den goda, knäckiga blåbärspajen som han gör så bra!

Synd bara att jag ska väga mig imorrn bitti igen och ju ser fram emot att kanske ha tappat ett halvkilo. Nu måste jag innan dess väga för- och nackdelar med att äta en portion... Tungt beslut! Nåja, först blir det mat!



#1 - - Ola T:

Vägra väga dig. Säg att du redan gjort det. När du vägde fördelarna mot nackdelarna...