Rainy day!

Nu kan man inte klaga på att det är torrt i alla fall... Enda fördelen med regnandet torde vara att kantarellerna kommer att poppa upp som svampar ur jorden! Haha! Och det längtar jag verkligen efter! Kanske ska jag ringa Åsa och göra en arbetsdag i skogen tillsammans med henne? Låter som en bra idé då vi båda gillar svamp!

När det vräkte ned som värst gjorde vi i alla fall en tripp till soptippen... Vi var ganska ensamma! Och faktiskt helt genomblöta när vi kom hem. Nyduschade och fräscha med andra ord! En sak som vi hittade på vindan och som vi inte slängde bort var denna superfina Kungsörn:


En vindflöjel som maken täljt/snickrat och målat. Att det är en Kungsörn ser man ju på kronan... Jag tycker att den är kanonfin! Nu har det ju t o m blåst lite så att den har fått jobba!

Jobba hade jag ju också tänkt göra själv idag men av detta blev intet. Än så länge. Somnade väl först vid femtiden och då måste man tillåta sig att slå av väckaren. Alltså har jag bara varit uppe ett par timmar. Undrar hur det här ska sluta...

Men jag ska sitta hemma och planera lite på eftermiddagen så det blir inte alldeles arbetsfritt. Och i bakgrunden har jag nu "Den flygande Holländaren" - så fantastiskt bra skiva! Sonen fick ju ärva både skivspelare och plattor till sitt rum så nu får man njuta av gamla favoriter hela tiden! Det är tur att han har god smak! Cornelis is the shit! Nu jobb! För en promenad blir det inte förrän lite senare. I'll save it for a rainy day...

Här får ni också som avslutning dagens bästa ekonomiskämt som jag fick av Maria: "Satsa på Sj´s aktier de har bäst avkastning." Haha! Tack ska du ha!