Pucko?

Ibland känner jag mig verkligen som ett pucko. Nej, jag tror inte att jag är dum i huvudet men det verkar som om min hjärna inte riktigt kan ta in allt som händer i världen - hur gärna jag än skulle vilja vara påläst om allt! Man kanske inte kan fylla skallen hur mycket som helst? Då kanske jag i så fall måste ge avkall på en del av den information som redan finns där och det vill jag verkligen inte. Möjligen en del ångestrelaterade saker men man får ju sällan välja vad som försvinner... Haha!

Anledningen till mina funderinga är den politiska situationen i världen. Inte lätt att hålla rätt på Hamas, Al-Kaida, Al-Shabab, fredsavtal, krig, terrorister, religiösa avknoppningar och framför allt puckade diktatorer! Ja, jämfört med dem är jag ju faktiskt hur smart som helst! Nja, kanske inte smart men i alla fall inte lika galen!

Nåja, mina tankar är hos alla behövande och jag gör verkligen mitt bästa när det gäller att skänka pengar eller annat till olika organisationer. Om det kommer fram vet man ju inte men skänker man ingenting så är det ju heller ingenting som har chansen att komma fram.

Jag byter ämne. Kan ju inte skriva blogginlägg om det jag inte behärskar. Önskar bara att alla människor kunde behandla varandra väl och leva i demokratiska samhällen! Den åsikten kan jag i alla fall stå för! Nästa sak jag inte behärskar är den ekonomiska situationen och börsfall som också väcker en hel del frustrationer. Jag önskar att någon tog hand om mig...

Men jag har i alla fall tagit hand om mig själv och min kropp en stund. Gick en rask promenad och fick - förutom en massa puckade tankar - också rensa skallen lite. Det är skönt! Väl hemma igen gjorde jag en riktigt god och hälsosam middag av det som fanns i kylen.


Ugnsbakade lite lax och gjorde en ratatouille med paprika, lök, vitlök, krossade tomater och annat gott! Slutligen en klick yoghurt på toppen!

Nu ser jag fram emot morgondagen då jag äntligen ska klippa mig!!! Har varit långhårig ett tag och sköt även fram min klippning p g a jobbmöten men nu är det äntligen dags! Jag är ju van att håret är kort och lättskött så jag längtar!
#1 - - Ola T:

Du kan. Du vill veta mer. Du känner. Du engagerar dig. Det hedrar dig! Vi har alla olika specialiteter och kunskaper och intressen. Hur ofta, exempelvis, har jag inte önskat att jag skulle kunna göra något med händerna. Snickra, smida eller något annat vad som helst? Eller hur jag önskat att kunna spela något instrument? Väldigt, väldigt ofta. Å andra sidan har jag hört – någon enstaka gång – någon som varit avundsjuk på mig för att jag har så lätt att skriva. Det blir litet knepigt med arbetsbyten förstås – jag skriver en insändare åt dig om du bygger en friggebod åt mig... Det går som inte hem.

Nej Monica, du är sannerligen inte något pucko. Verkligen inte. Din kreativitet är avundsvärd. Din arbetsvilja och -kapacitet också. Din humor. Sluta tänk i negativa banor.

Och förresten – puckon är väl bara de som håller på med hockey..?

#2 - - Monica:

Ja, du har helt rätt Ola! Jag har nog för höga krav på mig själv ibland... Hur som helst tackar jag dig och din blogg för att jag i alla fall vet lite mer om vad som händer! För du skriver för jädrigt bra!