Ny diet?

Det här är kanske lite osmakligt att skriva om, men eftersom jag har varit mätt i två dagar så har jag ägnat den här dagen åt att tömma "förråden" och då behöver jag inte gå in på det närmare än så... Ni fattar. Eller så kanske det är så att jag har skapat en ny diet som snarare går under namnet "Ät som en höna, skit som en elefant...". Jojo, nu blev det lite äckligt i alla fall! Haha!

Nåja, nu mår jag som en prinsessa igen. Det är väl som en kompis säger att "ondschka ska ut!"! Har gått en racerpromenad och det känns alltid bra, och efter de föregående dagarna högst nödvändigt! Åt också en god och ganska mager lunch. Såg ju att systers familj åt dumplings igår så jag passade på att köpa det när jag ändå var på Maxi.


Det blev alltså lite japanskt med dumplings, sallad och en dipsås med soya, vinäger, teryjakisås, chili och annat smått och gott!

Jo, jag tyckte att det var jättegott trots att det ju var en färdig, fryst rätt. Sedan måste man ju äta med pinnar och då känns det ändå lite pyssligt och hemgjort! Tror ändå att asiatisk mat är ganska nyttig. Man har ju inte sett särskilt många tjocka japaner, eller hur?

Till dagens middag har jag förberett lite grillspett. På dessa kommer jag att sätta svamp, paprika, entrecôte, baconlindad ädelost (joho, där kom det feta...) och kanske lite korvar. Till detta ska jag bara servera sallad till mig själv och lite onyttig friterad potatis till grabbarna som ju tål mer än vad jag gör! De har en ämnesomsättning som gör vem som helst avundsjuk! Åtminstone mig!

Lite avundsjuk är jag också på de som var på Pär och Mies gardenparty igår! Vi var ju redan upptagna med en fest så vi missade detta men jag förstår att det var kanonkul! Hoppas det stämmer bättre nästa gång! Onödigt att det händer många roliga saker samma kväll... Men det kanske trots allt är ett ganska angenämnt bekymmer! Nej, nu måste jag fixa färdigt middagen! Ha en bra söndagkväll alla! Imorrn blir det nog återgång till jobb igen!