Middag!

Emma brukar ju säga att äktenskapet är som en trerätters middag som börjar med desserten... Det kanske man får testa idag! Nej, nu menar inte jag att mitt äktenskap har hunnit till hennes avslutning som är en känsla av "surströmming" utan att jag nu håller på att koka den svampsoppa vi skulle ha ätit till förrätt...

Det blev lite mycket annat så jag hann inte riktigt med och helt plötsligt var det middagsdags! Vi hade ju bestämt oss för att slänga en köttbit på grillen och nu hade jag köpt ryggbiff med fettkappa från Scan. Så otroligt bra! Rekommenderas verkligen!


Det blev mest kött faktiskt! Och lite sallad! Men det räcker.


Och grillningen kan man inte klaga på heller! Fin färg!

Ja, jag kanske skulle ha varnat känsliga, vegetariska läsare innan jag lade ut en så här "köttig" bild men jag gillar ju att chocka! :) Det blev bara salt, och lite olika pepparsorter idag men det smakade utmärkt! Och gasolgrillen ÄR fantastiskt bra! Klar på ett par minuter och sedan är det bara att slänga på maten! Den passar mig som handsken!


Och Stockrosen har äntligen börjat blomma! Ser ut att behöva lite vatten men det ska vi åtgärda!

Nu har jag också provsmakat soppan! Jag förvällde ju svampen även om det kanske inte är rätt för Karljohan (den ska väl helst torkas?) men det var det alternativ som fanns eftersom jag ville frysa in en del. Resten har jag nu fräst upp med lök, saltat, pepprat och sedan låtit den puttra med hönsbuljong och grädde... Den smakar fantastiskt! Inte mager, men god!

Och till er som frågar hur vi bor så kan jag säga att vår tomt vätter mot skogen på två sidor och att vi inte har det sådär överdjävligt prydligt utan ganska ruffigt på baksidan. Därför får det också komma in lite andra inslag i gräsmattan! Och när det dyker upp så här fina svampar blir man verkligen glad! Ja, jag har ju inte plockat giftsorterna... De får vara! Maken är nog skeptisk ändå. Han tycker jag ska smaka soppan själv ikväll så ska han äta den imorrn ifall jag fortfarande lever...