Mättnad och oro

Jojo, nu har det hänt igen! Jag har blivit proppmätt! Det verkar som om jag aldrig lär mig eller så är det bara så att mat är väldigt gott och jag verkar gilla goda saker! Först fyllde jag grillen med alla spetten!


Bra med stor grillyta när man vill göra mycket mat! Nu var jag tvungen att be Oskars kompis att äta hos oss eftersom det blev mer mat än jag från början hade tänkt... Tack Adam!


Det blev naturligtvis en sittning i uterummet där vi också har flyttat om sedan vi köpte en ny TV. Vi är väl inte fixerade vid tittandet men det är mysigt att sitta där ute istället för att gå in på kvällarna! Tids nog får vi vara inomhus!


Här är vi i full gång! Riktigt gott blev det och maken som önskade sig just grillspett till middag blev nöjd!

Och om vi nu är nöjda med maten så är vi mindre nöjda, ja rent av oroliga, för den ekonomiska utvecklingen. Det känns som om det lilla man sparat nu kommer att decimeras ytterligare och naturligtvis skulle man ha gjort något åt placeringarna redan. Ska bli intressant att se vad som händer men man undrar ju om det inte hade varit bättre att leva upp allt på en gång? Man kanske skulle ha ätit upp pengarna? Då skulle de ju i alla fall ha gjort gott...
#1 - - Ola T:

Den avslutande oron delar du med fler. Men det ordnar sig alltid. Har alltid gjort det och gör det den här gången också, även om det blir litet svajigt ett tag (fyra-fem år...).

#2 - - Monica:

Haha! Du är för rolig! Jag är mest bara o-rolig... :)

#3 - - Maria:

Satsa på Sj´s aktier de har bäst avkastning.

#4 - - Ola T:

O-rolig är du minst av allt..!