Kulturens Hus!

Ja, inte hann jag titta särskilt mycket på utställningarna... Från att jag vek ihop datorn så var det full rulle! Och vansinnigt roligt! Presentationerna av alla gästspel gjordes i mässform i entrén och det gällde ju att försöka locka alla att komma just till vår lilla hörna.


Därför hade vi gjort både "rollup" och informationsmaterial som vi tog med och snabbt arrade upp eftersom folk började strömma in betydligt tidigare än det var tänkt. Vi var också först på plats så vi fick välja den bästa platsen. Som pricken över i:et bjöd vi också på godis! Det var något som jag och kollegan Jonas införde på Västerbottensteatern och det funkar fortfarande! Godis är gott! Och gratis! :) Det är också trevligt att bjuda på eftersom man får några minuter med alla som ska välja sort!


En trappa upp i Lilla salen presenterad Skelleftesonen Patrik Örnklo och hans kollega deras eget musikaliska program! Därefter kom publiken ner till oss igen!


Jodå, vi hade full huggning hela tiden och jag hoppas verkligen att vi också sålde lite biljetter eftersom kassorna också var öppna. Det var hur som helst skitroligt! Jag och Åsa är ett fantastiskt team! Kram på dig bästa kamrat!

Men roligast var det nästan att träffa min gamla kollega på Norrbottensteatern, Barbro Alatalo, som jag inte sett på kanske 15 år! Vi bubblade länge om både gamla och nya tider och har mycket gemensamt eftersom vi höll på att arbeta ihjäl oss! Gud, så roligt (inte att arbeta ihjäl sig men att träffas)! Fina Barbro! Så glad jag blev! Och så här efteråt är alla hemska stressperioder också rätt kul att skratta åt!

Ja, det är med värme och glädje i hjärtat som jag nu landat hemma för att försöka ägna mig åt en stunds skrivande. Det kommer att bli fullt upp nu ett par dagar och jag måste ha en ny text lördag kväll. Lika bra att göra det medan man har ångan oppe!