Jul-bak?

När jag för knappt 20 år sedan opererade ett öga så kom mamma hit och bodde ett par dagar. Ja, jag hade som vanligt bokat in möten samma eftermiddag som operationen men fick faktiskt se mig besegrad när den var klar... Hur som helst blev det bra efter några dagars vila och mamma pysslade om mig och städade som en furie! :) Jag blev också väckt före skam med orden: "På morgonen bakar man! Vad ska jag göra?" Just då kom jag bara på några småkakor som jag längtat efter och naturligtvis fick jag det!

Nu log jag för mig själv idag när jag efter ett par timmar vid datorn kom på att maken kommit hem med en påse äpplen som måste tas om hand. "På morgonen bakar man!" tänkte jag och skrattade. Äpplet faller som sagt inte långt ifrån päronträdet... Nu har jag gjort ett gäng små äppelkakor efter ett pajrecept och ska testa dem på min sockersöta hälft om och när han kommer hem på lunch. Blev det bra så kan det bli fler!


Små äppelformar! Ja, jag spillde lite runt om men det har lust att gå lite fort när jag gör saker och ting...

Någon typ av recept kommer här: Smörj formen/formarna, lägg i äppelklyftor. Blanda 1, 5 dl vetemjöl, lika mycket socker och kanel. Strö detta över äpplena, hyvla över smör och strö över lite havregryn. 200 grader i knappt en kvart. Maken brukar göra detta som en paj och den är djävulskt god... Om det funkar med småformar får vi se!

Ja, jag skrev ju jul-bak och det beror på att jag just nu håller på att förbereda lite inför vår kommande julshow! Det känns hur kul som helst och ska bli en helkväll på Nordanå med både julmat och föreställning. Jag ska testa idén här på er för att kolla läget!


Så här galen och rolig blev affischen! Bra jobbat Wiking! Och bra jobbat Oskar som tog den fantastiska bilden!!!

Vi planerar att spela ett tiotal föreställningar men vet ju inte om det är för många. Förhoppningen är naturligtvis att det ska komma publik men man vet ju aldrig... Skulle ni vilja se den här?

Tänkta speldagar:
To 24 nov
Fr 25 nov
To 1 dec
Fr 2 dec
Lö 3 dec
To 8 dec
Fr 9 dec
Lö 10 dec

Baren/restaurangen på Nordanå öppnar ca 17.00 och i biljettpriset på 395:- ingår en tallrik med jultapas, kaffe och tryffel från utmärkta Food. Man äter alltså innan föreställningen och tar en öl eller ett glas vin om man vill det. 19.00 drar vi igång själva showen och det kommer att bli en julinspirerad humorshow med mig, Åsa och Kågis! Förhoppningsvis kommer ni att få skratta och även se julen ur lite andra perspektiv! Vad säger ni? Ska vi köra?

Tanken är också att torsdagarna kan vara bra för de företag som vill bjuda kunder eller personal och gå direkt från jobbet. Det skulle i alla fall jag vilja! Så bjud mig! Haha! Nåja, affischen är på tryckning och annonser och biljettsläpp kommer i dagarna! Se upp! Julen kommer tidigt i år!

Och kakorna då... De kunde ha fått lite mer smör men smakar faktiskt helt OK! Tjolahopp!
#1 - - Maria:

Jag vill se er julshow, jag vill, jag vill...har nget företag som bjuder mig, men ska kolla chefen på pulsen..

#2 - - Mariana:

Jag blir såå glad över nya recept, tack för att du lägger ut dem.

Får se till att boka plats till julshowen oxå...kul vet jag att det blir!