Idel bjudningar!

Åkte ned på kontoret med lite äppelkakor för att se till att det var fler som fick en sockerkick när jag äntligen bakat något! Det blev uppskattat och kanske mest av Mats chef som kommer från Umeå varje vecka! Han gillar kakor och blev tydligen snabbt beroende!


Jag var inte där just då men Mats skickade en bild. Här är han inne på sin andra med vaniljsås! Bra jobbat Janne!

Hur som helst får jag fortfarande dåligt samvete över att jag inte kommer mig ned varje dag men jag får lika mycket gjort när jag sitter hemma så det spelar ju ingen roll var jag är! Detta säger jag till mig själv jätteofta eftersom jag tycker att jag verkar lat om jag inte kommer mig dit... Jag behöver bearbeta mig själv varje, varje dag eftersom jag är min hårdaste kritiker! Jag gör det jag ska och det räcker! Där hör du Monica!

En sak som är bra med att jobba hemma är att det är ett större avstånd till shoppingen... Idag gick jag nämligen en riktig sväng på favoriten MQ och kom ut med massor med fina saker! :)

     
Rak och väldigt användbar klänning i veckat tyg, tweedkjol med skinndetaljer, lååååång kofta som kommer att bli en riktig favorit och en top som var superfin! Dessutom en gråblå kofta med lite rysch som jag också gillade väldigt mycket! Dyrt blev det men jag gillar ju att "karlahannel" (handla som en man) ibland och det är kul att köpa flera saker samtidigt så att man kan matcha färgerna... (svart och grått, haha!) Dessutom hade jag 20% och det tar ju inte ont!

Köpte också ett par tröjor till maken som var väldigt fina och träffade flera glada och trevliga människor! Så nog är det roligt att vara social utemellan bara det inte var så kostsamt! :) Eftersom jag kände mig så peppad åkte jag hem och gjorde köttfärsbiffar för att ha maten klar när maken kom hem eftersom han inte hann äta lunch. Inte kul att jobba hela dagen och inte hinna få lunchrast... Det är faktiskt uselt tycker jag! Bjöd också hem bästa syrran eftersom jag ofta längtar efter att träffa henne och surra lite!


Och den här damen är ju ett charmtroll jag också ofta längtar efter! Hon har de goaste kramar när hon kommer! Man blir helt lycklig! Och hon åt som en häst! Biffar, potatis, vitkålsallad med lingon och sallad. Det blev riktigt gott!


Bästa syrran! Jag tycker om att skämma bort henne litegrann mellan varven! Efter maten tog vi en "liten promenad", som My upprepade hela tiden, till ICA Maxi för att köpa lite garn till mormor och andra saker som behövdes. Trevligt med besök tjejer!

Nu har jag promenerat en raskare runda och det gick ovanligt lätt både igår och idag! Det kanske håller på att vända nu! Jag har ju varit ihärdig och kommit mig iväg åtminstone fem gånger i veckan den senaste månaden och jag känner mig lite starkare och lättare även om det inte syns på vågen. Det viktigaste är ju faktiskt att man orkar mer och mår bra!

Slutligen vill jag tacka för alla uppmuntrande tillrop angående julshowen! Kul att ni verkar gilla konceptet! Och när jag skrev att vi riktar oss till företag så vill jag klargöra att det alltid finns plats för privatpersoner. En blandning är ju självklart den roligaste publiken! Jag lovar att säga till innan vi släpper biljetterna men det handlar om dagar nu... :)