Höstens första!

Oj, det blev en låååååång dag! Började med att vakna halv tre för att inte kunna somna om... Men som tur var fick jag chansen att lägga mig igen på förmiddagen eftersom jag inte skulle åka förrän efter lunch. Betydligt piggare satte jag kosan mot Umeå men gjorde ett stopp hos pappa och mamma på vägen.

Har inte ägnat mig åt någon fysisk aktivitet denna fredag och dessutom fikat bullar, kex och rabarbermarmelad där hemma... Inte bra för viktnedgången men omöjligt att stå emot! :) Hann också med att kika på framstegen i bagarstugan och sitta ute och prata. När det gäller möbleringen i bagarstugan har vi inte riktigt samma åsikter men jag tror pappa bestämde sig för hur det skulle se ut där för 20 år sedan så det löns inte lägga sig i...


Mamma med den sista kissen? De har haft katter med den här teckningen (eller heter det täckning?) i många år men blir det inga ungar så blir det nog inga fler... Nåja, den här är ingen favorit utan lite lömsk så jag känner ingen sorg. Kallsinnigt? Ja, kanske det, men är man född på landet är man van vid liv och död när det gäller djur (sade hon uppkäftigt tills något händer hennes egna katter...).


Stannade till vid bäcken för att se om det fanns något vatten kvar men där är det lika torrt som i markerna. Pappa hade dock lyckats hitta årets första kantareller som jag just har förvällt. Fick också med mig färsk rosenpotatis som är min favorit! Tack, tack!

Kom fram till Umeå i rätt tid för att träffa kvällens kund som också är en barndomskamrat från byn. Kul!


Försäljaren P-O (som försöker dra in magen... haha! ) och VD:n tillika Önnesmarkaren Göran! Nu är han ju betydligt äldre än mig men det ser ni väl... haha! Han har i alla fall gjort det bra som kommit så långt och fått företaget att blomstra! Bara att gratulera!


Antagligen för att hans trevliga fru Britt ständigt backar upp och även ikväll (tillsamman med Peter) skötte grillningen och matförberedelserna med den äran!


120 anmälda men det dök upp nästan 200... Det är tur att de var förberedda!


Min bil fick fint sällskap av den här Chevan! Jag råkade kalla den för Ford vilket gjorde ägaren lite upprörd men blev förlåten när jag gissade rätt årsmodell... 1939!


Vi höll till i deras maskinhall där det var dukat och klart. Lite jobbig akustik men annars funkade det hur bra som helst! Mannen, Myten, Miraklet Åke Swahn höll i musik till maten! Han är väldigt bra på det!


Elvis? Nej, Åke! Eldsflammor och nitar är dock hans signum!


Han lyckades t o m göra två allsångslag där han tvingade upp makens kusin Roger (till vänster i kostym)! Mycket oväntat men väldigt kul!


Vilken fart! Inte kan man tro att han till vardags är leverantör av JCB?

Sedan var det dags för Emma och jag tycker nog att det gick väldigt bra! Akustiken var som sagt lite märklig men var nog mest jobbigt för mig själv. Bra gensvar och alla mina förberedda skämt gick hem. Bra för att vara höstens första! Avslutade med att göra "Johnny B Goode" tillsammans med Åke vilket blev en orepeterad höjdare! Eller "Extra-nummer" som Åke sa att jag skulle få av honom. Han gillar att dra skämten en bit under bältet och det är OK med Emma. Hon är ju helt oemottaglig. Eller o-emot-stånd-lig! Haha!

Nej, nu ska kantarellerna i frysen och jag i säng!
#1 - - Ola T:

Juste slutvits! Du kan ju du också..!