Trädgårdsarbete!

Oj, så skönt att sova i sin egen säng! Jag tog en tupplur på över två timmar igår eftermiddag men ändå sov jag i nästan 11 timmar i natt! Skönt!

Vaknade därför med riktigt mycket energi och startade med att städa badrummet som såg ut som om vi lämnat det i panik innan vi åkte. Nu är det skinande rent och skurat igen! Sedan blev det lunch och ut för att kika över allt som tinat fram i trädgården. Nästan all snö har försvunnit under veckan vi har varit borta. Härligt! Det är bara en liten tjurig hög kvar mitt på gården.


Men allt som var snöfritt är numera krattat på framsidan så jag är väldigt nöjd med min dag! Det tog några timmar men det var det värt! Nu kommer grönskan! :)


Man blir också glad när man ser att gullvivorna redan nu tränger sig upp i rabatten. Vilken växtkraft!


Ytterst tillfredsställd med arbetsdagen har jag nu serverat maken lammrostbiff med råstekt potatis och melonsallad. Riktigt gott! Rostbiffen innehåller ju lite senor men det blev väldigt mört och gott i alla fall. Kul att testa olika styckningsdetaljer!

Nu blir det nog TV-soffan och kanske Tre Kronors första match mot Norge. Vi får se vad kvällen erbjuder!