Barca 13 - Hemresa

Ja, nu är det roliga snart slut. Maken har haft lite magkänningar idag så vi har tagit det relativt lugnt. Inte kul när det känns som om "paraskiten" har följt med till Barcelona... Vi gick dock en sväng på stan och jag lyckades (äntligen!) skriva och posta vykorten som jag tjatat om hela veckan (ja, jag har mest tjatat på mig själv men ganska högt).  Sedan tog vi siesta och hade ett kort utcheckningsmöte med hyresvärden där vi fick tillbaka de 3000:- som vi lämnat i deposition. Skötsamma som vi är så blev det inga avdrag. :)

Vi hade ju tänkt avsluta den sista dagen med en kalasmiddag på "Pla" - en restaurang som vi fått tips om och som inte ligger så långt från där vi bor - men det kändes inte kul när man inte mår riktigt hundra. Därför har vi nu varit nere på Burger King (lyxigt va?) och inhandlat en kycklingsallad och Coca cola till middag. Det var faktiskt helt OK och precis det som behövdes just nu. När vi var ute såg vi hur himlen mörknade och nu regnar det som tusan. Hoppas det ger sig innan klockan 03.00 då vi måste gå till busstationen... Om det blir någon sömn vet jag inte men man får väl sova på bussen och senare på planet. Viktigast är ju att maken får ett par timmar eftersom han ska jobba kväll imorrn när vi kommer hem.

Jag ska göra en liten sammanfattning av plus och minus med Barcelona lite senare men nu blir det packning och hemresa! En liten reflexion är i alla fall att den här stan är helt ren från skräp! Det finns ingenting, och då menar jag ingenting på gatorna! Det gör också att man själv verkligen ser till att använda papperskorgarna - som ju också finns i varenda gathörn.


Så här ser det faktiskt ut! Och man kan ju undra om de som bor här är världens renligaste eller om det beror på att det finns massor med personal som är ute och städar - hela tiden!


Städande personal - överallt! Ja, ni ser ju marken även här! De är hur som helst väldigt stolta över sin stad och vill nog visa upp sin allra bästa sida för turisterna. Det är ju kanske vi som bekostar en del av städningen. Hur som helst är det i alla fall skitsnyggt när det är rent! Haha!

Nu vila och sedan hemåt! :)

#1 - - Ola T:

Så härligt ni har haft det. Hoppas Ulf fått något annat, mer turistiskt. Välkomna hem.