Umeå

Ja, då var man på plats. Har hunnit träffa arrangörerna för konferensen som har över 500 deltagare från hela Sverige. De flesta är dock från norra Sverige vilket kanske är tur med tanke på min dialekt... Men jag brukar kunna vara lite snällare när det är många "utlänningar". 320 av dem är samlade här nere på Äpplet och jag har soundcheckat och sedan varit uppe och ätit middag (eller "sundcheckat" som min gamla kollega Lundqvist så fyndigt myntade) i Teatercaéet.

Det blev ett singelbord i ett hörn där jag kunde sitta och förbereda mig och en supersmarrig Ceasarsallad med Västerbottensost. Riktigt fräsch och god!


Men jag blir ingen matfotograf... Min egen skugga syns längst ned på tallriken... Men jag är en bra "ätare"! Sedan satt jag och relaxade lite och lekte fotkonstnär...


Konstnärligt så det förslår... haha! Det är väl så här man känner sig när man är askalas... Tur att jag bara drack Loka! Nu ska jag byta om och tagga till!