Rösta, rösta, rösta...

Röd/grönt, blått, idoldeltagare, dansfeber - livet är fullt av val som alla är mer eller mindre viktiga. Att jag ska rösta på söndag är en självklarhet men herredjävlar så trött jag är på politiska klyschor, slagdängor och valstrategier som pumpar ut ur radion och TV:n så snart man slår på den! Det värsta är nog alliansens kampsång i Skellefteå... Det blir bara för mycket med en flinande Håkan "självgod" Lindh längst fram! Det är t o m så att jag väljer bort honom utan att ha lyssnat på vad de har att säga. "He bju' me kräkes..."

Nej, jag vete fan vad jag ska lägga min röst på... Jag skulle vilja att man inför ett val lokalt gjorde upp ett antal kommunala punkter som är viktiga för oss i Skellefteå. Sedan skulle alla partier få fylla i hur de vill lösa just den frågan och med vilka medel. Det skulle ge oss en checklista som man kan jämföra med sina egna åsikter. Men så tydlig är det omöjligt att vara i politiken! Det suger... Fram för mer svart eller vitt!

Ja, nu har jag i alla fall avreagerat mig. Känns bra! Sitter hemma och jobbar, pluggar text och ska åka till Umeå i eftermiddag. Det blir rätt låååång väntetid eftersom jag har soundcheck efter fem och ska uppträda 21.00. Det som alla tror är en kort underhållningspunkt på kanske 40 minuter innebär alltså flera timmars förberedelsetid, tre timmars restid och nästan fyra timmars väntan... Dessutom ska man ju vara på topp när det smäller! Men jag gillar det i alla fall! Och jag önskar att alla skulle få gå hem från jobbet med applåder i ryggen...


Får nog ta med mig datorn och mobila bredbandet så att jag kan blogga eller facebooka medan jag väntar... Tack å hej, leverpastej!