MY-s....:)

Nu har jag varit och MY-st med sötaste systerdottern! Det är härligt och man får så mycket energi! När jag öppnar dörren och kliver över tröskeln hör jag från köket ett högt: "Heeeeej!" Redan där bli man på riktigt gott humör! Nu har hon ju börjat på dagis och lärt sig lite nya uttryck. "Sluta" är något som har tillkommit och det använde hon lite nu och då. Hon har efter helgen i Boden också lärt sig säga farfar även om hon inte hade lust att upprepa detta på kommando. Monica säger hon inte heller när man uppmanar henne... Hon vill bestämma själv!

Och äta själv! Hon är ju en fantastisk unge i det fallet. Äter allt! Nu beror det ju garanterat på att hennes kloka föräldrar låtit henne äta samma mat som dem och det funkar ju bra om man växer upp med det. Idag var det japansk nudelsallad och den slank ned som ett hejsan. Ja, jag hade också tur och fick en portion!


Gott! Ömsom gaffeln, ömsom fingrarna - huvudsaken är väl att maten hamnar i munnen och magen!

   
   
Många bilder blir det! Ni förstår säkert att jag är helt såld på den här ungen... :)


Sedan hann vi också läsa och leka lite!

Åkte hem nöjd och glad men nu kikar jag på valundersökningarna på TV och då känns det inte lika bra. Den enda förhoppning jag hade inför valresultatet var att SD inte skulle komma in i riksdagen... Just nu ligger de över gränsen och slutar det så får vi nog utlysa landssorg! Det känns förfärligt! Håller tummarna att resultaten förändras!!!