Mekar med monarkin...

En riktigt pigg dag på kontoret! Kanske har jag sovit igen de timmar jag förlorat eftersom jag har en helt annan energi! Har suttit och mekat med loggan och affischen till den kommande revyn samt haft ett planeringsmöte där vi strukturerat upp vad som är mest viktigt att prioritera i nuläget. Känns bra! Vi har ju inte premiär förrän nyårsafton så det är några dagar kvar... :)

Har också letat lite bilder men inte hittat det jag letade efter så det blir till att ta nya! Har på senare tid haft stor användning av sonen som tycker det är kul att plåta. Väldigt bra att han också får göra lite extraknäck. Hans foton av förra årets revy har jag haft mycket glädje av!


Han plåtade t o m sin kära mor och det är ett riktigt plus i kanten!

Har också bollat idéer med dottern om själva affischens utformning eftersom hon är himla duktig på sånt. Roligt att också kunna ha en arbetsrelation till barnen! De blir ju snabbt så mycket duktigare än en själv (nej, jag förringar inte mina insatser men jag lyfter gärna andra!).

För övrigt har jag nu hittat ett nytt parti man kanske ska rösta på. Vad säger ni om Spritpartiet? Den stora fråga de driver är att de vill att alla halverar sin alkoholkonsumtion. Känns intressant och riktigt! Om man räknar människorna runt omkring den som dricker för mycket så har varannan svensk direkta eller indirekta problem med alkoholen. Det är ju skrämmande! De vill värna om barns rätt att slippa bo i missbruksmiljöer. Bra! Att våga ta hem en kompis eller att ha rätt att älska tomten på julafton borde vara självklart för alla barn idag. Men det är det inte... Man kan börja med att gå till sig själv: Hur mår andra när jag dricker? Benny Haag som håller föredrag och spelar föreställningar kring sin alkoholism är en stark drivkraft som jag resptekterar. Ja, om ni inte har bestämt er så har ni ett parti till att fundera på...

Nu ska jag hem och laga korvgryta. Köpte 2 kilo rotsaker igår för 6 kronor... Billigt och gott tips till alla studenter! :) Hälsningar Mamma
#1 - - jenny:

vart finns det så billiga rotsaker? :)

#2 - - Monica:

ICA MAXI Skellefteå: Kålrot, Morötter, Rotselleri, Palsternacka 2.90/kg! :)