Fort går det...

Dagarna bara flyger iväg! Knappt har jag börjat innan den tagit slut... Därför sitter jag också fortfarande vid datorn (jo, jag har haft avbrott för middag) och ska skriva text till ett jobb för memeologen i Umeå på torsdag. Det ska handla om multisjuka och bättre flyt i opererande verksamhet. Allt ska också gå i hälsans tecken eftersom Landstingets mål är att vi ska ha världens bästa hälsa och friskaste befolkning 2020! Ingen dålig målsättning! Det kräver också att jag tänker till lite extra...

Memeologen. Vad betyder det då? Jag tänkte nog att det var en avdelning för en viss typ av sjukdom men det är en utvecklingsenhet. En mem är nämligen  "En smittsam idé som kopierar sig från hjärna till hjärna på ett virusliknande sätt. Sprider sig i kommunicerande nätverk och vid kontakter mellan människor. Exempel på memer är melodier, symboler, mode, utlåtanden, fraser, osv".

Jag ska också prata om äldre multisjuka som gemensamt benämns som en "Helga-patient". Helga ser för övrigt ut så här:

Skulle faktiskt kunna vara en kusin till min "Emma". Samma färg på hatten i alla fall.

Jaha... då återstår bara att skriva något kul om detta. Wish me luck... :)

#1 - - Christina:

Lycka till

#2 - - Monica:

Tack så mycket! Jag börjar vara på G Nu!