Städtips!

Läste ett så underbart städtips på Facebook och konstaterar att städning numera också kan göras med datorn! Det här är kanske ett bra tips till min tekniknördiga svåger? :)
 
Tips:
1. Skapa en ny mapp på datorn.
2. Ge mappen namnet "Stöket i huset."
3. Högerklicka för att ta bort mappen.
4. Datorn kommer då att fråga: "Vill du ta bort Stöket i huset permanent?"
5. Klicka på JA - knappen.
6. Lägg fötterna på bordet, ta en drink och bara NJUT ;)

I övrigt så fortsätter historien med min bilreparation. Åkte dit med kärran i morse och blev uppringd efter lunch med uppgiften om att de var klara för idag. Jaha, frågade jag, var det fler fel så att jag måste komma igen? Nja... "he viiise se sen" att det var en annan givare som var trasig och den hade de inte hemma... Helvetet... Vad ska man säga? Jag frågade spontant om det utgick reseersättning? Nu har vi varit där ett antal gånger och inte fått något gjort. Det tar ju lite tid och energi då man också behöver hämtning när man lämnar bilen. Lite tröttsamt konstaterar jag att följetongen fortsätter på tisdag.

Nu blir det helg och trots dagens snöfall ska vi grilla! :) Hörde förresten på radion att det varit trafikkaos i södra Sverige p g a snöovädret och att olyckorna verkar vara färre i norra delen av landet... Tror jag det!