Sköna söndag!

Varför går helgen så fort och veckan så sakta? Känns som om det just blev fredag och nu är söndagsångesten snart på intågande... Nja, jag brukar faktiskt inte ha särskilt mycket ångest men det sköna med att vara ledig är ju att slippa alla dessa inplanerade tider som man annars har under veckorna.

Idag har det inte blivit så mycket gjort. Hunnit en sväng på stan med syrran där jag köpte en tröja till maken och fick dagens middagstips. Ja, det fick jag inte på stan utan av henne. En riktigt god pastasallad med äpplen, päron, gurka, cashewnötter och russin. God var också dressingen som jag garanterat kommer att göra fler gånger! Turkisk yoghurt blandad med sambal oelek och honung! God och med lite sting! Tillsatte lite kyckling i salladen som annars går bra att servera vegetarisk.


Det blev en jätteladdning så nu har vi morgondagens lunchlåda fixad!

Nu ska jag på möte och sedan blir det TV-soffan med "Parlamentet", "Starke man" och ett avsnitt av "House" (Tack Martin!) Min kära svåger har också lagt över mina avslappningsskivor på iPoden så nu ska jag försöka åstadkomma fler lugna stunder i veckan. Det sägs i början av skivan att det är bra om man håller sig vaken men jag vet inte hur det ska gå...

Min granne var just över och vi pratade om jobb, ledigheter och för få och korta helger. Vi beslöt att söka ett jobb där man jobbar 4-dagarsvecka, 6-timmarsdagar (max) men har jädrigt bra betalt! Någon som vet av ett? Annars är det väl bara att bita ihop! Ha en skön söndagkväll!