Nu är det klippt!

Det märks att man inte ägnar dagarna åt kroppsarbete... Nu har jag varit ute och klippt alla buskar som ska klippas. Huga, vad det känns i ryggen! Men värst är ändå att bära bort allt ris. Och vackert blev det inte. Här ser ni ett par av mina klippningar:


Jag har ringat in det som nu är borta... Kan man säga så?


Borta var ordet, sa Bull.

Men en liten gran hade flyttat in och jag nändes inte ta bort den... Har nog blivit lite blödig på gamla dar... Och när jag nu ser bilden så upptäcker jag att jag inte resat bort klätterväxterna vid spaljéerna... Fanken också. Det får bli morgondagens jobb eftersom jag nu ämnar ta ett bad och fortsätta klippningen. Av tånaglarna... Lät det äckligt? Ja, det är i alla fall också nödvändigt!

PS: Har också fått en present från maken! Det är ju bara för mycket... Inte ska väl jag... Men... en ny ugnslampa! Oj, det har jag verkligen önskat mig! Minst ett halvår...