Mot Umeå!

Har konstiga drömmar... Nu är det andra gången jag blir bestulen på min börs! Den här gången var jag också på resa, fast med ett helt gäng som jag inte känner, på kurs av något slag. Vi var på en second hand-butik, där jag för övrigt köpte en jätteful tunika(!), och gick sedan iväg genom ett samhälle då jag upptäcker att jag inte har något snus. Ska köpa det och har ingen börs... Tillbaka igen och hittar väskan, utan hjälp av de förvirrade tanterna som jobbar där, börsen saknas och ska försöka ringa för att spärra korten men telefonerna ringer automatiskt några förprogrammerade nummer till ett gäng andra tanter... Kommer till slut på att jag har en mobiltelefon... Helt puckat och ingen upplösning den här gången heller.

Så vad ska man tro? Sluta ha kontanter i börsen! Håll reda på väskan! Har tanten tagit över? Eller sov inte så länge på förmiddagarna?

I övrigt är jag i alla fall i god form och ska åka iväg till Umeå på en stund. Umeå Taxi firar 80 år och jag ska soundchecka kl 16.00. Blir lite väntan igen eftersom jag ska uppträda vid halv nio men jag har lovat att allsånga lite med dem för att lätta upp kvällen. Lika bra att ha något att göra medans man väntar... Sedan kanske man skulle avsluta kvällen med att köra svart-taxi i Umeå! Haha! Alla chaufförer är ju på fest!

Skönt med vinterdäck på. Nu ska jag fylla olja och bensin och hålla tummarna för att bilen går och att jag har handväskan med mig hem! Och startar inte bilen så kanske jag lånar deras limmo:


"Lincoln town car superstrech". Looking good!