Back from work!

Jag har kanske lite korta arbetstider men det är mycket förberedelser bakom en timme i "hetluften"! Nu har jag kommit tillbaka från Disputationsfest för Jonas Andersson som disputerat med (eller heter det i?) "Inflammation and Lifestyle in Cardiovascular Medicine". Vad är det för fel på svenska? Allt gick bra och jag har varit mer än lovligt oförskämd med ett stort antal läkare på Medicinkliniken!

Nu har de ju humor som tur är! Jag har också lärt mig att det på läkarspråk heter "Neurologiskt intakt" och inte OK...  Fick väldigt bra kontakt med en hitflyttat läkare på vars meritlista det också fanns Okoberfest, pubrundor på stan och skämt om Josef Fritzl... Haha! Mitt svar blev: Är det verkligen säkert att du är läkare?

Så här glad var i alla fall Jonas:


Åtminstone när det var över... Om ni tycker att bilden är oskarp så lånade jag ut kameran till... just det, en läkare...

Nåväl, ett stort Grattis till Jonas som gjort ett fantastiskt arbete och som enligt kollegorna disputerade med den äran! Bra jobbat!