Äntligen hemma!

Ja, jag bara far och kommer hela tiden... Nu är klockan snart midnatt och jag är tillbaka igen från ett roligt jobb på Idun i Umeå där Umeå Taxi firade 80 år. Hög stämning redan från början vilket gjorde mig lite oroad eftersom det var ett antal talare som också skulle prata. Nu visa det sig att den stökigaste fick åka hem redan efter förrätten då han hade tänkt börja slåss med en av sina arbetskamrater ute i foajén... Vissa människor ska inte dricka alkohol över huvud taget! Han kom för övrigt i vit t-shirt och lite trasig jeans till en fest där många äldre hade klätt upp sig till tänderna. Dålig stil. Jag tycker att man ska visa festarrangörerna och de andra gästerna lite respekt om man blir bjuden på fest.

Nåja, resten var mest glada så allt funkade utmärkt! Fick t o m upp det åldrade ägarparet till en liten besiktning på slutet. Och bland den glada publiken fanns också Flygplatschefen Karin Larsson-Tängdén som är en av våra största fans. Vi träffar på varandra lite då och då på olika tillställningar och hon är en pärla! Med på festen fanns också Önnesmarkaren Göran Pettersson vars företag är granne med Umeå Taxi. Han surrar gärna om att han har skött mig som liten och lärt mig både läsa och skriva vilket jag inte har något minne av... Nu fick jag skoja med honom att han lärt sig vara försäljare av sin far som förr sålde gamla folkvagnar. Väldigt fiiiiiina. Och det var alltid en gammal prästfru som hade haft den... Jag vet inte hur många prästfruar det har funnits i Lövångers socken...

Hur som helst soundcheckade jag först med coverbandet Zackes som såg till att jag både hördes och syntes! Fina grabbar som tog vid när jag slutade.

   
Per, Thomas och Zacke! Hoppas bara att de inte körde Aha's "Take on me" som de repade... Falsettsången där är inte att leka med... Men de kanske inte riktigt hade sjungit upp när jag lyssnade.

Roligt med fest på Idunteaterns scen! Det har jag aldrig varit med om förut. Det är ju en jättescen med 19 meter i takhöjd som mest går att använda till stora konserter och musikaler med sina 560 platser i publiken. Nu hade man dukat på hela scenen och det funkade utmärkt!


Ja, ni ser ju stolarna i salongen. Då förstår ni att det är en hyfsat stor scen som ikväll lätt svalde 250 dukade platser + orkester.

Maten var alldeles ypperlig och de har ju ett väldigt bra miljötänk med närproducerat på Folkets Hus. Det gillar vi! Till förrätt en skagentoast på deras egen hembakata kavring, toppad med sikrom (ja, nu hade jag tur igen!). Till varmrätt en rosastekt oxfilé med potatiskaka, svamp och pepparsky.


Ja, det ser kanske inte så gott ut på bilden men smakade förträffligt!

Kvällen sprang iväg trots att jag kom redan 16.00. Emma fick ett kanonbra mottagande och jag hade ett gäng mycket trevliga, pigga och underhållande taxipensionärer till bordet! Kändes bra att åka hem efter ett bra jobb! Och när man kör hem ensam på kvällen blir man faktist otroligt glad när man till slut ser "the bright lights" of Skellefteå!


Borta bra men hemma bäst! :)

I övrigt lider jag med Skellefteås damlag Sunnanå och som idag förlorade en plats i toppserien... Ledsamt. Jag hade verkligen unnat dem att vara kvar!!! Kom igen nu tjejer! Vi behöver er!
#1 - - Ola T:

Kul att jobbet i Umeå gick bra. Och roligt att läsa att du känner Karin Larsson-T. Henne lärde jag känna när jag jobbade i Umeå 1986-89. Då jobbade hon på Centraltryckeriet och var bas där, vill jag minnas. Men vi har sannerligen inte träffats så ofta sedan dess. Jag tror att det bara är en gång. Så hälsa till henne när du träffar henne nästa gång.

#2 - - Monica:

Så kul! Jag ska absolut hälsa henne nästa gång! Lärde känna henne för kanske tio år sedan då vi gjorde ett stort jobb åt LFV och sedan dess korsas våra vägar då och då. Jag tycker att hon är en ypperlig ledare!