Vilken överraskning!

Jag har bytt bil! Det kom faktiskt som en riktig överraskning! Jag hade tänkt byta någon gång nästa år men "min kommande bil" blev inbytt på en bilaffär idag och efter att ha blivit uppringd av försäljaren åkte jag dit, provkörde och bestämde mig! Det tog väl 30 minuter... Kanske för impulsivt? Det får framtiden utvisa...

Själva affären blir inte klar förrän efter helgen så nu gäller det att lämna in en travrad som ger utdelning... Det blev som väntat lite dyrare än jag tänkt mig men kostnaderna ska jag å andra sidan få dras med ett tag! Vad jag köpte? Det får ni se till veckan. Men jag är ganska nöjd. Varvat med lite köpångest... haha!

Nu ska vi äta filéad sik med god sås, sallad och pressad potatis. Allt fanns hemma i kyl och frys och det är väl så det blir ett tag framöver. Billigt och enkelt. Undrar vad barnen säger när julklappspengarna är upphandlade... Nej, det ska nog räcka till lite småsaker i alla fall. Det har ju blivit mindre och mindre med åren. Viktigast är ju att få vara tillsammans! Vi får väl sitta i bilen och mysa... :)
#1 - - Malin:

Är det dags för en röd sportbil igen nu när barnen finns på behörigt avstånd :-)

#2 - - Anna-Lena:

Visst har du väl köpt en 4 hjulsdriven Skoda......

#3 - - Monica:

Fel, fel, fel! Båda två! :) Sportig, ja! Skoda, nej! Gissningstävlingen fortsätter efter helgen... Och det är inte ett smart köp. Alltå heller ingen diesel...

#4 - - Maria:

Du har säkert varit smart och köpt en snygg Volvo XC eller vad de nu heter, det skulle vara värt att barnen blir utan julklappar, men inte så att jag måste äta sik...

#5 - - Monica:

Maria, ingen XC... men nog är det nära... Volvo är rätt! Och du gillar med andra ord inte sik? Haha! Tur att jag äter allt nu när jag ska leva billigt...

#6 - - Ola T:

Köpa bil blir alltid för dyrt om man inte bil-lik(t)...

#7 - - Britt:

Då gissar jag på en C30 el en C70.... Åh, en sån vill jag också ha =)

#8 - - Monica:

Det var inget bil-lik(t) Ola och ingen C heller Britt... Jag är för praktisk så det blev en V...