Tisdagstoppen igen!

Jaha, då sitter man här på Lanternan i Byske och väntar på att få köra lite show för Fastec och deras medlemsföretag. Det är svårt "hurvigt" även inomhus så jag och Åsa häckar i logen iförda vinterjackor! Brrrr! Eftersom jag fortfarande inte har någon kamerasladd ska jag försöka vara lite målande i dagens text istället! Det är dags för min andra tisdagstopp och några punkter borde jag försöka få fram även denna vecka.

1. Först ut var naturligtvis dagens ekologiska frukost på hotellet! Ja, den fick mest komma med för att den var ekologisk... Inga större överraskningar men äggen var löskokta och det är alltid ett stort plus!
 Ägg. Löskokt. Gott!

2. Nästa plus var den trevliga personalen på den lokala TV-kanalen 24 Norrbotten! Producenten Jenny Sjunneson har också undervisat på högskolan och hade kunnat vara lärare år sonen om hon inte var varit tjänstledig därifrån det här året. Synd på så rara ärtor!

3. Tredje poängen går till affären "Mosaik" på Skomakargatan 34 i Luleå. Kul kläder både för oss som inte är så trådsmala och för alla som vill ha lite lattjo prylar! Hittade ett par nya saker som verkligen inte liknar något jag har i garderoben sedan tidigare! Och Malin, det var ingenting i svart!!!

MOSAIK- tjejerna Trevliga tjejer är det som jobbar där! :)

4. Forsatte shoppingrundan och på topplistan hittar vi också en svart kofta/cardigan/festjacka i svart från Gunilla Pontén! Tyvärr räckte inte börsen till... Man kan inte köpa en partyjacka för 2 400:-... tyvärr...:(  Men snygg var den! Hittade senare också en lattjo kappa för nästan 4000:-. Den fick heller inte följa med hem...

5. Åsa! Min kompis Åsa får en egen punkt! Himmel så roligt vi har hela tiden! Det känns bara bäst!

6. Hemfärden påbörjas och när vi närmar oss Piteås stadsskylt ser vi i neontext: "MENS NIGHT 20 nov"! Härligt!

7. Vi har äntligen beslutat oss för att släppa extraföreställningar i Skellefteå. 18 & 19 februari kan ni se vår föreställning på Nordanåteatern igen! Biljetterna finns ute nu på Turistbyrån 0910-45 25 15!

8. Kvällens middag kommer att sitta som en fläskläpp! Det vet jag redan innan jag har ätit den eftersom Food bjuder och det är alltid gott!

9. Mie på Food som är en så gullig, tillmötesgående och trevlig "männisch"! En pärla att ha göra med!

10. Vår tekniker Robert som fixat all teknik för kvällen! När vi soundcheckat och sett att allt funkar så pajar lampan till projektorn så just nu kör han till Skellefteå för att hämta en annan projektor! Det är service det!

Ja, det får räcka för den här gången! Nu ska vi äta och köra show!
#1 - - Ola T:

En toppendag beskriven i toppenkoncentrat av en tjej på topp.

#2 - - Maria:

Härligt Monica, då får jag försöka locka med mig några glada trevliga människor till Nordanå teatern i februari. Ha en härlig kväll. :)

#3 - - Monica:

Tack ska ni ha! Känner mig inte riktigt på topp just men timmen är sen och jag ska sova. Hoppas att ni kan komma på Nordanå i februari och tack för supporten! Kram