Snö = Sidovinster?

Vilken dag! Igen! Klockan har hunnit passera åtta och jag kom just hem. Puh! Känner mig dock inte så stressad som jag kanske borde vara och det är ju skönt. Har faktiskt fått en hel del sidovinster idag!

Började med att ligga och dra mig (bad idea) men redan då kom min första vinst: En kollega ringde och sa att han ville skjuta på vårt möte en halvtimme p g a all snö! Hastigt och lustigt kom jag därför i jättegod tid till jobbet!

Min andra vinst är definitivt också kopplad till snön. Jag har haft en fullspäckad dag men maken som varit ledig har tagit hand om alla snöskottning! Ute är det hur rent och prydligt som helst. Tack!!! Han är faktiskt en pärla på att skotta och jag brukar få vara mer än tacksam hela vintern.


Man klagar gärna på snön men nog är det väl vackert? Och maken är som vanligt rask i steget! :)

Tredje vinsten kom just innan jag skulle åka. Vår gata brukar vara "gatan som Gud glömde" när det gäller snöröjning. Det händer ofta att vi inte får skottat på flera dagar när det kommit mycket nederbörd! Därför blev vi oerhört förvånade när traktorn anlände redan i morse! Och den skottade extremt noga också! Tog
t o m bort den snövall som brukar bildas längs ned! Otroligt! Om du som körde läser detta så; Tack!


Här ser ni den! En livs "levande" traktor!

Sedan har dagen varit fullproppad med möten och planering när det gäller reyvn. Mycket detaljer som ska falla på plats och på torsdagarna jobbar även övriga kollegor med produktionen så det gäller att få lite tid tillsammans att organisera och fatta viktiga beslut. Snön har också gjort att jag under dagen mottagit många revytips! Snöröjning ÄR en central fråga för många!


Här är det Bengt som läser högt ur ett mail med tips till "Torsten Bäckman". Kul! Tack till alla er som tipsat!

Femte vinsten är en högst personlig upplevelse! Jag gick ut för att flytta bilen (snurran, ni vet) och där ute stod den sötaste postbil jag någonsin sett! Eldriven och helt tystgående! Den påminde så mycket om alla legobilar jag byggde som barn där jag använde "husfönster" på sidorna vilket gjorde att det alltid blev en kort och lite för hög lastbil!


Visst var den supergullig!!! Jag fick också en trevlig pratstund med brevbäraren! Bara vinster idag!

Ja, det här är nog den mest positiva "krönika" jag skrivit om snö och det kommer knappast att bli någon vana så ni som verkligen gillar snö - njut!

Avslutningsvis vill jag påminna mig själv om att blogga om de planerade förändringarna av P-Passet! Jag har redan skrivit in detta i revyn och jag lovar att jag kommer att ta strid i frågan! Där finns det i nuläget absolut inga sidovinster!
#1 - - Ola T:

Kul att du gillar Club Car. De tillverkas i Georgia, USA, där jag hade en kontakt redan på i början av 1990-talet. En kontakt som ledde till att jag hastigt och lustigt fick ett dylikt fordon levererat till mig med den uttalade förväntningen att jag skulle försöka sälja den. Försök gjordes, men jag är verkligen inte en säljare och efter någon månad fick den sin returresa till Stockholm. Men jag är stolt över att jag på olika sätt ändå försökte sprida en avgasfri idé långt innan det blev inne.

Fast all snö du skriver om – det känns verklighetsfrämmande. Men helt säkert bara i 36 timmar till.

#2 - - Monica:

Så den har alltså ett namn? Club Car - gulligt! Fast kanske inte så lättsåld... Och snön får du snart se! Den ligger garanterat kvar. Ha en bra hemresa och välkommen hem!

#3 - - Anonym:

Jag tror vi är många som bor efter ne gata som gud glömt. Men jag bor på en matargata enligt Torsten Bäckman, men det är inte längre en matargata..Förr hade vi skottat före tuppen, nu hinner han stiga upp och gå och lägga sig igen innan plogbilen kommer.

Söt postbil, men inget för oskottade vägar. De borde få 4 hjulsdrivna bilar likt tekniska kontorets som står i Brinken garaget hihi. Lycka till i morgon kväll, önskar att jag vore där. Har totalt missat detta. så synd. Men i Januari får jag ju se Lövångers Revyn i alla fall...Kram

#4 - - Monica:

I den här stan har Gud glömt många gator... Och Mens Night kommer tillbaka till stan efter nyår. Välkommen på revyn! :)