Skellefteå... Hur kul är det?

Är lite avis på Emilia som just nu befinner sig på Julmarknad på Liseberg med julgodis, marknad, musik och skridskoåkning... Men vad är väl en bal på slottet?


Den kan ju vara alldeles fantastiskt mysig!

Och vad gör vi i Skellefteå? Var och en pysslar hemma hos sig eller ser på hockey och grämer sig över att fel AIK leder... Här finns ingen isbana på torget med marknad runt om hela vintern... Här finns snart inga människor på stan över huvud taget eftersom kommunen tydligen inte vill att vi ska åka ned på stan när de planerar ett P-kort som inte uppmanar till annat än ilska!

Tycker att P-passet fungerade alldeles utmärkt och att den planerade lösningen liknar rent fascisteri! Om det hade varit brist på parkeringsplatser i centrum så hade man kanske förstått att något måste göras. Nu verkar det här vara en riktig nödlösning! Åker jag ned till stan hittar jag alltid en parkering nära dit jag ska. Nu verkar handlarna försöka med nya grepp för att få folk att komma in till stan istället för att åka på Solbacken eller Söder. Det här är dock att bita sig själv i svansen. Jag tycker att vi bojkottar alla handlare i stan så får vi se vad som händer. Inte fan åker jag ner till stan bara för att parkeringen blivit dyrare?! Nej, dra om E4:an också så slipper vi ha handlare i centrum över huvud taget! Ja, då slipper vi ju även ha ett centrum och det är väl lika bra eftersom det är så förbaskat tråkigt och o-mysigt! Årets stadskärna? My ass...

Och parkering i stan borde vara GRATIS! I Piteå skriver man själv på en lapp och står gratis i två timmar. Verkar funka eftersom ingen förändring sker och även där finns det P-platser. Men här ska det sugas ut varenda krona ur medborgare med bil!!! Skitkommun och skitparkering och tekniska nämnden kommer att få sina fiskar varma i årets revy! Sorry, Ola Burström men skyll dig själv! Sista ordet är inte sagt i den här frågan! Denna vecka ska det skapas både revytext och skrivelser! Så det så!

Och det här bara för att jag blev avis på julmarknaden på Liseberg... Vad månde komma härnäst?
#1 - - Torbjörn Hk:

Men visst är det bara ett par parkeringar i Piteå som är gratis? Inte alla, väl? Dessutom är det väl ändå de som jobbar inne i centrum som klagar mest över detta, så jag vägrar uppröras. Det får andra göra. :-D

#2 - - Ola T:

!!! Det inlägget var skrivet med engagemang. Bra! Det ska hetta till ibland och jag tycker att du/ni gör rätt som driver med det i revyn. Alla sätt att försöka påverka är bra och kanske är revy och humor det allra bästa. Fortsätt så!

#3 - - Monica:

Du kan ta det lugnt om du vill Torbjörn men för oss som både jobbar och bor i stan ofta så ÄR detta ett stort problem! Jag fortsätter i alla fall driva frågan!!!

#4 - - Karin:

BRA RUTET MONICA! Dags för P-rotestmarsch? Måste va lätt att få ihop folk till den marschen!

#5 - - Maria:

Jag kan säga att i Piteå är det några parkeringsplatser som kostar, de andra är gratis i TRE timmar. Jag håller med dig Monica, varför ska Skellefteå besluts fattare alltid göra det sämre för oss innevånare? Bra att ni revyn driver med dem, fast på ett sätt är det ju inte driv..

Vill också resa till någon mysig julmarknad, skulle gärna åka till Stockholm och gå på Skansen, mys :)

Ha en bra måndag och skriv roliga texter, precis som ni brukar.

#6 - - Monica:

Härligt tjejer! Protester ska det bli! Bra med info om Piteå Maria! Detta måste vara något som engagerar alla! Jag har fått jättemycket respons på detta och ämnar fortsätta!