Ny spis!

Ja, jag kanske inte ska låta så glättig och glad. Jag känner mig helt slut efter dagens jobb. Och efter att ha lyft spisen tillsammans med maken blev jag t o m andfådd... Borde kanske ha gått på träningen i alla fall som jag skippade för att kika på en lägenhet där det var visning samtidigt... Eller så får jag kompensera med en rejäl promenad imorrn! Så får det bli!

Det roligaste med spisköpet var i alla fall alla varningar om att vi noggrant skulle kolla att alla fem faserna (inkl nollan och jorden) var kopplade till plinten eftersom vi köpte induktionshäll som kräver 380V. Om det inte var kopplat som det skulle och vi pluggar in kontakten så pajar spisen. Bra upplysning! Därför ringde vi naturligtvis vår vän Sören Löfgren, som inte bara är beslyningsmästare på revyn utan även en lysande elektriker! Vi mätade i uttaget och pratade samtidigt med honom i telefon men beslöt ändå att han måste komma hit och kika då vi inte fick signal överallt.

Nu har vi packat upp spisen och döm om vår förvåning då själva sladden ligger i en bifogad påse... Den är alltså inte ens inkopplad i spisen!!! Haha!!! Kanske en upplysning som de också  borde ha gett oss... Gissa om ragatan måste ringa Electrolux imorrn? :)


Nu fixar Sören säkert även detta men man borde ha fått veta att det måste till en elektriker om den ens ska kunna gå att plugga in... Och ja, jag vet att det hade varit "hottare" att köpa en inbyggnadshäll och ugn men då måsta man ju göra om köket först och då säger jag bara: orka...

Nu händer det inte så mycket mer ikväll. Det har varit en hektisk dag och lär väl inte bli lugnare imorrn. Dessutom ska vi avsluta morgondagen med att göra reklamfilm så det kan bli en dryg tisdag.

Nu ska jag ringa upp lite goda vänner som hört av sig och sedan inte göra nåt alls! Ha en bra kväll!