Klokt sagt...

Börjar dagen med visdomsord från mina kamrater på Facebook: "Livet har ett värde endast genom sitt innehåll - för andra"(Dag Hammarskjöld) Tänkvärda ord vilket betyder att jag än en gång fått bekräftat för mig själv att jag mår bäst när jag gjort saker och ting för andra människor! Bra tankar så här på morgonen.

Och detta är också något jag ska ta med mig: "Ett skepp ligger säkrast i hamnen, men det är inte därför man bygger skepp". Nej, just det! Gör nånting! Lev livet!

Det tredje visdomsordet har kanske en mer humoristikt karaktär och är ingen livsfilosofi men det är lite kul i alla fall...: "Skälet till kvinnors ökade alkohol konsumtion är äntligen hittad! Nya trosskydd har så stor uppsugningsförmåga att vi blir torra i halsen..." haha!

Och här kommer en helt puckad:



Slutligen inser jag att jag måste se "Pensionärsdjävlar"... Ha en bra dag alla människor!